Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt till Vansbro
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nu anmält mig till Vansbro för första gången, och kommer att simma bröstsim. Är det då helt uteslutet med en lång våtdräkt? Har funderingar på att gå crawlkurs till hösten och då kanske simma crawl nästa år, och det känns ju lite onödigt att köpa

hej,
Bröstsim blir svår med lång våtdräkt med tanke på hur man sparkar med benen.
Jag simmade både halv & hel vansbro i somras ( jepp fre & sön) & kort våtdräkt funkade bra.
Jag tränade att simma i bassängen med våtdräkt, det blir extra lyft med den på m

Ja, benen kommer för högt upp för bröstsim (för mig iaf)

Bra att provsimma, eftersom känslan att simma med en dräkt som klämmer lite om halsen kan vara riktigt äcklig första gångerna.

Är det inte för j-a kallt kan du ju simma utan dräkt, kanske med lite fårfett/vaselin. Faktum är ju att dräkt var förbjudet til

Okej. Så kort dräkt som man helst ska prova innan. Då blir det ju till att köpa en våtdräkt som jag förmodligen inte kommer använda särskilt mycket. Kan den här vara bra?

http://www.vatdrakt.com/docs/page26.html?view=product&cat=1&oid=21

Vad är det för

fett säljs på sportstält där man hämtar nrlappen.
funkade bra på delar som inte täcktes av den korta våtdräkten.

Jag har en kort jag kan låna ut eller ev sälja. Passar nog bäst på kroppar mellan 90 o 100 kg.

Den har gjort Vansbro på 51 minuter med bröstsim;-)

Åh herregud, då kommer dräkten simma ifrån mig! 😉

Är dessvärre (eller egentligen dessbättre med tanke på min längd) lite lättare än så.

Du kan äta upp dig lite. Så fryser du mindre, och flyter bättre 🙂

Kan vara värt att prova simma med lång våtdräkt också då det skiljer mycket från person till person.

Personligen så hade jag inga problem att bröstsimma Vansbro på 61 min med heldräkt. Medans min sambo tyckte att hon flöt som en kork.