Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 07:40Sitter i samma sitts.
Tycker igentligen inte om att simma men ska köra en klassiker i år.
Det finns våtdräkt att hyra i vansbro men det skulle kännas bra att testa ett par ggr innan det är dags.
Kanske inte så bra att ha på sig en våtdräkt för första gång
Sitter i samma sitts.
Tycker igentligen inte om att simma men ska köra en klassiker i år.
Det finns våtdräkt att hyra i vansbro men det skulle kännas bra att testa ett par ggr innan det är dags.
Kanske inte så bra att ha på sig en våtdräkt för första gång
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 09:23>Du kan äta upp dig lite. Så fryser du mindre, och flyter bättre
Äta upp sig 25 kg mellan Vätternrundan och Vansbro, och sen banta bort dem igen till Lidingöloppet. Där snackar vi utmaning! 🙂
I förrgår var jag inne på en lång dräkt, igår var jag helt
>Du kan äta upp dig lite. Så fryser du mindre, och flyter bättre
Äta upp sig 25 kg mellan Vätternrundan och Vansbro, och sen banta bort dem igen till Lidingöloppet. Där snackar vi utmaning! 🙂
I förrgår var jag inne på en lång dräkt, igår var jag helt
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 09:30Satsa på att det blir varmt i vattnet istället, och hoppa över våtdräkten:)
Satsa på att det blir varmt i vattnet istället, och hoppa över våtdräkten:)
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 09:37Man flyter lite som en kork första gången med våtdräkt 🙂
Man flyter lite som en kork första gången med våtdräkt 🙂
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 09:37Någon som har en kort våtdräkt att hyra ut?
I örebrotrakten.175cm lång och inte direkt smal 85kg
Någon som har en kort våtdräkt att hyra ut?
I örebrotrakten.
175cm lång och inte direkt smal 85kg
Quote from j sollerman on 30 March 2010, 16:20Jag har en kort våtdräkt att sälja. Vet inte storleken men passar nog simmare runt 85kg
Jag har en kort våtdräkt att sälja. Vet inte storleken men passar nog simmare runt 85kg
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:14Kan denna funka?
http://www.jula.se/vatdrakt-130680
Kan denna funka?
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:56jag skulle säg att den Jula skulle fungera för någon som vill genomföra simning.
men du ska vetta att om den inte sitter tät runt halsen kommer våtdräkten att fylls med vatten och du kommer att simma mycket långsomare än om du inte hade den.
jag skulle säg att den Jula skulle fungera för någon som vill genomföra simning.
men du ska vetta att om den inte sitter tät runt halsen kommer våtdräkten att fylls med vatten och du kommer att simma mycket långsomare än om du inte hade den.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 11:28Har du inga tidsmål spelar det ingen större roll vad du har för våtdräkt bara den håller dig varm och bara den inte är _för_ tjock och otymplig.
Lång våtdräkt och bröstsim kan fungera alldeles utmärkt. Det beror på ditt vattenläge och din teknik. Ligger d
Har du inga tidsmål spelar det ingen större roll vad du har för våtdräkt bara den håller dig varm och bara den inte är _för_ tjock och otymplig.
Lång våtdräkt och bröstsim kan fungera alldeles utmärkt. Det beror på ditt vattenläge och din teknik. Ligger d
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:18Jag simmade över Öresund 2009 med en 400:- våtdräkt från Harald Nyborg. Ska simma över igen i sommar och dessutom Götakanalsimmet med den. Så det funkar OK.
Visst hade jag säkert kunnat simma snabbare med en 4000:- ORCA, men det finns andra hål att stoppa
Jag simmade över Öresund 2009 med en 400:- våtdräkt från Harald Nyborg. Ska simma över igen i sommar och dessutom Götakanalsimmet med den. Så det funkar OK.
Visst hade jag säkert kunnat simma snabbare med en 4000:- ORCA, men det finns andra hål att stoppa