Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 19:58Våtdräkter för vågsurf borde väl fungera för simning (Sto-Tri)? Eller?
Våtdräkter för vågsurf borde väl fungera för simning (Sto-Tri)? Eller?
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 21:52Kanske kan man inte helt utesluta att Colting vet vad han talar om när han säger "Akta dig för surfardräkter bara! De är utomordentligt klumpiga att simma i och gör mer skada än nytta." Det finns ju skor för t.ex. fjällvandring och skor för löpning. Det i
Kanske kan man inte helt utesluta att Colting vet vad han talar om när han säger "Akta dig för surfardräkter bara! De är utomordentligt klumpiga att simma i och gör mer skada än nytta." Det finns ju skor för t.ex. fjällvandring och skor för löpning. Det i
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:31Absolut. Men när många i Sverige skriver surfing menar dom vindsurfing där man står väldigt still, jag skrev vågsurfing. Där rörelsen är snarlik frisim.
Absolut. Men när många i Sverige skriver surfing menar dom vindsurfing där man står väldigt still, jag skrev vågsurfing. Där rörelsen är snarlik frisim.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:43Anders, jag tror du missförstår Jonas. Det han vill ha fram att det går säkert bra med vilken våtdräkt som helst. Sen beror det på vilka ambitioner man har i loppet. Jag skulle råda dig till att testa i din vågsurfingdräkt och testa.
Anders, jag tror du missförstår Jonas. Det han vill ha fram att det går säkert bra med vilken våtdräkt som helst. Sen beror det på vilka ambitioner man har i loppet. Jag skulle råda dig till att testa i din vågsurfingdräkt och testa.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 09:56Har inga direkta tids-ambitioner men jag har gått crawl-kurs och simmar två gånger i veckan. Så jag vill ha något som gör mer nytta än skada ivf.
Får ta mig ner till Hellas och testa, men andras erfarenheter är alltid bra.
Har inga direkta tids-ambitioner men jag har gått crawl-kurs och simmar två gånger i veckan. Så jag vill ha något som gör mer nytta än skada ivf.
Får ta mig ner till Hellas och testa, men andras erfarenheter är alltid bra.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:09Efter 7 simningar så har jag provat (nästan) alla varianter.
De första åren med en billig 3mm "surfdräkt", därefter i en simdräkt ( Blue Seventy Energie) och nu i år utan, dräkten gick sönder 15 min innan start.
Helt klart är att skillnaden på de båda drä
Efter 7 simningar så har jag provat (nästan) alla varianter.
De första åren med en billig 3mm "surfdräkt", därefter i en simdräkt ( Blue Seventy Energie) och nu i år utan, dräkten gick sönder 15 min innan start.
Helt klart är att skillnaden på de båda drä
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:42Viktigaste är nog att hitta en våtdräkt som sitter bra d.v.s. tight.
Köpte själv en begagnad på blocket som var för stor.
Vid första simturen så rann vatten på insidan och dräkten fylldes mer eller mindre med vatten.
Gick inget vidare att simma med,det kä
Viktigaste är nog att hitta en våtdräkt som sitter bra d.v.s. tight.
Köpte själv en begagnad på blocket som var för stor.
Vid första simturen så rann vatten på insidan och dräkten fylldes mer eller mindre med vatten.
Gick inget vidare att simma med,det kä
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 12:47Du har en poäng där, mina båda sitter ungefär lika tajt.
Du har en poäng där, mina båda sitter ungefär lika tajt.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 13:00Håller med Robert att det känns viktigt att dräkten sitter tight. Det är inte bra om dräkten bromsar upp p.g.a. att den glipar i halsen eller handlederna. Dräkten riskerar också att bromsa lite grann om den t.ex. har en tjock, rundad kant i handleden istä
Håller med Robert att det känns viktigt att dräkten sitter tight. Det är inte bra om dräkten bromsar upp p.g.a. att den glipar i halsen eller handlederna. Dräkten riskerar också att bromsa lite grann om den t.ex. har en tjock, rundad kant i handleden istä
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 14:44Har just fått hem en våtdräkt från : http://www.wiggle.co.uk/d/swim/9/1/1/
Beställde i fredags kom i går...
Pris : 553 kr
Orca 2
Tog en vattenflaska också då blev det frakt fritt!Beg. stl. 10 Ngt tajt... Men till nästa år hoppas jag den sitter perf
Har just fått hem en våtdräkt från : http://www.wiggle.co.uk/d/swim/9/1/1/
Beställde i fredags kom i går...
Pris : 553 kr
Orca 2
Tog en vattenflaska också då blev det frakt fritt!
Beg. stl. 10 Ngt tajt... Men till nästa år hoppas jag den sitter perf