Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVåtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

Hur fungerar det att simma med 5 mm våtdräkt (avsedd för dykning) någon som vet?

Eller är det helt bombat kanske?

Tips om var man annars kan få tag på en dräkt mer lämpad för simning mottages tacksamt, det kan ju vara kul att ha i framtiden. Vem vet, ka

Vad jag har förstått så är dyk- och surfdräkterna inte avsedda att simma i - dvs. de kan bromsa armrörelserna. Men ifall du redan HAR en sån dräkt - varför inte prova?

edit: jodå, jag kollar fotbollen (med ena ögat) samtidigt som jag sitter här 🙂

Hej.

Jag surfar dyker och simmar och säger bara, skaffa en simdräkt.
Surf och dykdräkter gör dig långsammare och tröttare medan en simdräkt gör dig snabbare. Ju smalare och sämre simmare du är desto mer hjälper den dig! Förutsatt att du crawlar. Jag simm

Håller med. Satsa på en simdräkt. Köpte min ironmanvåtdräkt av Lena Wahlqvist. Mycket nöjd med dräkt och service 🙂

Ett tips till. Begagnade hittar du på triathlonklubbarnas hemsidor. Sök via förbundet. Men det är ju det där med storleken. Iofs är det grym stretch i en bra dräkt men rygglängden är viktig. Dragkedjan stretchar ju inte så mycket... Anders

Tack för tipsen!
Har försökt hitta köp/sälj på diverse klubbar men lyckades tyvärr inte hitta någon klubbsida som hade det. Men jag har säkert bara lyckats surfa in på "fel" klubbar.

Hur är adressen till Tri-förbundet?

Var och testade runt lite enklare

Hittade adressen till Tri-förbundet, nu har jag att göra ett tag 🙂

http://www.svensktriathlon.org