Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det här är mest för dom som dricker medhavd vätska på lopp:

Eftersom jag inte vill riskera min mage detta LL (jag hade två muggbesök förra året), så tänkte jag ta vätskebälte med sportdryck i år. Jag tycker också att det vore skönt att slippa trängseln v

Fast vad ska du med allt vatten till? Jag dricker bara sportdryck för att få max bränsle, och den vattenmängd som finns i den lär räcka. Prognosen säger 13 grader...

På långa tävlingar dricker jag betydligt mer än på träning och svettas också betydligt mer i den högre intensiteten. Springer jag långpass på 2:45 på träning dricker jag typiskt 75 cl men på tävling kan det nästan bli det dubbla.

På tävlingar upp till ha

Jag dricker efter törst och tror inte det blir många dl på LL30. Energi tar jag separat från dryck.

Om man har skött sin uppvätskning på ett bra sätt under tiden innan ett pass på 30 km (LL), så finns det ingen biologisk anledning att släpa med sig en massa vätska i någon form. En liten flaska vatten halvvägs är dock behagligt.

Blandade bud. 🙂

Jag kommer att ha en måttlig ansträngling, sträckan är tillräckligt lång för mig för att fokusera på att ta mig i mål med hedern i behåll, mer än att pressa. (Siktar på mellan 2:45 och 3:00, beroende på form, lera, flyt etc.)

Och därme

Tibor, det viktigaste är nog ändå att du vätskar upp ordentligt med öl efter loppet.

I vilket fall, lycka till!

Phew, tur att du rättade till där, Illbatting. Jag som hade tänkt ta den massiva öl-uppvätskar-kvällen ikväll! Då ska jag spara den tills imorgon...

Tack! 🙂

Det går att göra både och.
Då är kan du iaf vara säker på att du inte går ut för hårt i början..