Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska köpa nytt vätskesystem. Någon som har någon bra (och billig) camelback eller liknande från annat märke att rekommendera?

Vill gärna ha en modell där själva vätskeblåsan går att ta ut och sätta in i en annan ryggsäck (som jag redan har).

Tack!

Jag köpte en billig (199 kr) på Decathlon med löstagbar vattenpåse. Deras eget märke.
Sitter bra, lätt och smidig.
Kvalitén kan jag inte uttala mig om då jag bara har haft den i två månader.

Skulle jag köpa nytt vätskesystem idag skulle jag köpa en Source Widepac, otroligt smidig att fylla och diska jämfört den Camelback jag har idag.

Jag köpte en Camp Trail Vest Light 10 som är en ryggsäck liknande en väst. Fördelen är att det finns fickor på framsidan för energibars mm så man slipper ta av sig västen. Kvaliten kan jag inte säga så mycket om än då jag bara prov sprungit med den och an

Platypus Big Zip SL har även de en otroligt smidigt öppning, stängning och påfyllning, så de är de enda jag använder i mina vätskesystem.
http://www.cascadedesigns.com/en/platypus/hydration-systems/big-zip-sl/product

Som ryggsäck för att ha vätskesysteme

Tack för era svar!

Funbeat är verkligen det bästa forumet för att ta reda på "halv(och hel)-nördiga-löparfrågor". ´

🙂

Jag är också ute efter en vätskerygga.

@Magnus, den du köpte på decathlon, var det deras minsta modell för 199 kr? Får man plats med nån packning i den eller bara själva vätskeblåsan?

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska börja med att köpa en b

Den jag har från Decathlon har ett litet stuvfack också (6L), två små nätfickor fram för gel mm, samt lite remmar på själva väskan om man vill spänna fast något. Märke är Kalginin eller nåt liknande, inte hemma och kan kolla nu, och ja det är deras minsta

Magnus: Bara för att förtydliga, är det den här du har?

http://decathlonpopupstore.tictail.com/product/v%C3%A4tskeryggs%C3%A4ck-fw12-small-kalenji

Nu har jag köpt en löparrygga på decathlon. Det är den som är en storlek större än bilden ovan. Återkommer när jag har utvärderat den.

12