Quote from Guest on 18 February 2010, 16:12Om man ska cykla vätternrundan på en Scott CX Team, kommer man att lida av att utväxlingen är lite lägre än på t.ex. cr1? Vad rekommenderas i däckväg, om man tänker pålitlighet/slitstyrka framför att tjäna sekunder?
Om man ska cykla vätternrundan på en Scott CX Team, kommer man att lida av att utväxlingen är lite lägre än på t.ex. cr1? Vad rekommenderas i däckväg, om man tänker pålitlighet/slitstyrka framför att tjäna sekunder?
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:2211-29 kassett bak och Nokian 300 dubbdäck.
11-29 kassett bak och Nokian 300 dubbdäck.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:28Vanliga racerdäck med lämpliga racerslangar (Butyl ej latex)
11-23 kassett eller 12-23. Vad har du fram ?
Det kommer funka utmärkt (V)
Vanliga racerdäck med lämpliga racerslangar (Butyl ej latex)
11-23 kassett eller 12-23. Vad har du fram ?
Det kommer funka utmärkt (V)
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:28Jag kommer cykla på en comp, funderar på att byta vevparti eftersom det bara är 48 på stora klingan, annars ska jag nog inte ändra mycket.
Jag kommer cykla på en comp, funderar på att byta vevparti eftersom det bara är 48 på stora klingan, annars ska jag nog inte ändra mycket.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:31Däckvalet kommer du nu att få en uppsjö med tips om varav mitt tips är Continental Gp 4000 S eller Schwalbe Ultremo R som ligger i samma prisklass.
Utväxlingen duger alldeles utmärkt för dig.
Däckvalet kommer du nu att få en uppsjö med tips om varav mitt tips är Continental Gp 4000 S eller Schwalbe Ultremo R som ligger i samma prisklass.
Utväxlingen duger alldeles utmärkt för dig.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:37Tror det är 12-25 bak och 34-48 fram på den. 50 eller 53 fram på en cr1 t.ex.
Tror det är 12-25 bak och 34-48 fram på den. 50 eller 53 fram på en cr1 t.ex.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 16:49Satsa på ett billigt 53-framdrev om du inte kör med dubbdäcken.
Då hänger du med lite lättare.
Satsa på ett billigt 53-framdrev om du inte kör med dubbdäcken.
Då hänger du med lite lättare.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 19:26Vet ej om jag pallar en vättern runda, men sitter iallafall på en CX Comp, i stort sett dagligen, året runt. Bytte ut hela mitt växelsystemet till "105" med 53-39 fram samt 11-25 kasett bak. Har fungerat kanon.
Däck......
Vintertid: "Nokian Hakkapellita
Vet ej om jag pallar en vättern runda, men sitter iallafall på en CX Comp, i stort sett dagligen, året runt. Bytte ut hela mitt växelsystemet till "105" med 53-39 fram samt 11-25 kasett bak. Har fungerat kanon.
Däck......
Vintertid: "Nokian Hakkapellita
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 22:42Har kört VR på 7:57 med en cross, fast då hade jag nog bytt ut 50 fram mot 53, gör det så går det strålande 😉
Har kört VR på 7:57 med en cross, fast då hade jag nog bytt ut 50 fram mot 53, gör det så går det strålande 😉
Quote from Berit Bengtson on 19 February 2010, 09:20Matt S:
Hur snabbt räknar du med att trampa?
Även med 48/12 och lvg-däck går det att hålla över 50km/h, även utan en extremt hög kadens.Men om du ändå vill ha en tyngre utväxling så bör du byta till större drev fram och inte till en 11 som minsta på kas
Matt S:
Hur snabbt räknar du med att trampa?
Även med 48/12 och lvg-däck går det att hålla över 50km/h, även utan en extremt hög kadens.
Men om du ändå vill ha en tyngre utväxling så bör du byta till större drev fram och inte till en 11 som minsta på kas