Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVättern på en CX
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja, jag satte med kraftiga mindrevärdeskomplex.

48/12 .. räcker inte det, tänkte jag? Jag vet att jag inte klarar att göra mer än några 100 meter med 52/12 i gynnsamma förhållanden. Fan, det är ingen idé jag börjar delta i motionslopp eller gå med i en k

De få tillfällen jag nått 60 på platten har jag tänkt "åfysatanåfysatanåfysatan" och sen släppt 🙂

Det där känner jag väl igen Fredrik. Men jag har aldrig kommit upp till den farten på plattan ... utan utför. Då känns det ännu nervösare ...

Jag har bara gjort det när jag känner vägen väl (och låter bli att berätta för min fru).

Man brukar inte ligga och cruisa på lättaste eller tyngsta växeln. De används bara när det går fort eller är väldigt brant.

Man brukar nog oftast ligga på 14-17, typ

Ja, de tyngsta när det är väldigt brant är ganska kul 🙂 ... till en gräns. Jag blir fegare med åldern.

Det finns inga stora backar i Vättern-loppet. När du kör kommer du att upptäcka att långt ifrån alla som åker har cx eller landsvägshoj. Såtillvida skulle jag inte fästa alltför stor uppmärksamheten vid antalet kuggar. Vanligt cx duger säkert alldeles bra

12