Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVättern rundan
You need to log in to create posts and topics.

12

Nej, det blir inte kolmörkt vid den tiden på året. Dessutom hjälps man åt att varna för hinder, och gropar i vägen brukar vara markerade. En klubbkompis voltade ändå över en "sergeant" som markerade ett hål i vägkanten vid Hästholmen förra året. Det berod

Ok... enkätdags, både allvar och skoj:

1. Får man avvika från banan en stund (vi som inte tävlar utan bara cyklar för att det är så himla skoj) om man startar igen på samma ställe? (jag är erbjuden "brunch" hos ett par bekanta som bor 100 m från banan).

nr 1.. enligt de regler som står på deras hemsida så måste cykeln ligga kvar på sträckan där du klivit av cykeln.. (i de flesta fall kisspaus) cykeln måste ligga väl synlig.

Så visst kan du bruncha om du vägar ha cykeln kvar på vägen eller om du har ngn

Jag blev rekommenderad av erfarna VR cyklister att ha flaskor med vatten, det finns så många depåer att fylla på så det är ingen risk att det tar slut.

Jag önskar medvind hela vägen, växlande molnighet och runt 20 grader 😉

1. Har du redan fått svar på av Johan.

2. Kanske både och, beroende på väder. Nu ser det ut att bli ev. regnskurar så då blir det kanske ingen camelbak. Så få stopp som möjligt för min del så jag kör kanske med både "hängslen och livrem".

3. Behaglig c

Åsa, det är första gången för mig så jag har dålig koll på vilken tid jag kommer ha, men målet är att ta sig runt. Kosta vad det kosta vill 😉

2. Det blir dubbla flaskor för min del, och sedan tar jag en kortare paus i stort sett i alla depåer för att fy

Åsa: Jag skulle verkligen inte lämna kvar cykeln i vägkanten, förstår inte varför de har kvar den formuleringen. Risken att den försvinner är inte noll.

Jag antar att det i slutet av loppet rullar en kvastbil och hittar de en övergiven cykel så kan de le

12