Quote from Guest on 1 September 2011, 10:31En grupp som kör Vätternrundan i äkta audax-anda med lämpliga cyklar utrustade med skärmar, bra belysning och väskor etc. Vi har en "kapten" som efter ett körschema ansvarar för att gruppen håller ett rullsnitt runt 22,5 km/h, ett tempo som tillåter samt
En grupp som kör Vätternrundan i äkta audax-anda med lämpliga cyklar utrustade med skärmar, bra belysning och väskor etc. Vi har en "kapten" som efter ett körschema ansvarar för att gruppen håller ett rullsnitt runt 22,5 km/h, ett tempo som tillåter samt
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 10:41Bästa audaxvänner nu är tärningen kastad!
Jag anmälde gruppen (15 man) nyss och bokade en starttid i tidsintervallet 20:00-20:08
Läs mer detaljer i www.audax.se forum.
Bästa audaxvänner nu är tärningen kastad!
Jag anmälde gruppen (15 man) nyss och bokade en starttid i tidsintervallet 20:00-20:08
Läs mer detaljer i http://www.audax.se forum.
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 11:54Låter kanonhärligt! 🙂
Låter kanonhärligt! 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 1 September 2011, 12:07Daniel, om jag förstått det hela rätt, så är det inte rullsnittet som är 22,5 km/h utan det totala snittet. Tas långa pauser och raster, måste marschfarten ökas för att hålla totalsnittet.
"Snitthastigheten 22,5 km/h räknas exklusive schemalagda raster."
Daniel, om jag förstått det hela rätt, så är det inte rullsnittet som är 22,5 km/h utan det totala snittet. Tas långa pauser och raster, måste marschfarten ökas för att hålla totalsnittet.
"Snitthastigheten 22,5 km/h räknas exklusive schemalagda raster."
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 17:45Detta har varit under debatt och är i skrivande stund något osäker hur vi ska göra.
En strikt tolkning ger vid handen att pauserna (korta) ska läggas in i tiden som snittfarten uträknas ifrån samt att matuppehållen exkluderas alltså inte räknas in...Vi
Detta har varit under debatt och är i skrivande stund något osäker hur vi ska göra.
En strikt tolkning ger vid handen att pauserna (korta) ska läggas in i tiden som snittfarten uträknas ifrån samt att matuppehållen exkluderas alltså inte räknas in...
Vi
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 17:49Det är Härligt Maria, och nästa år vill vi ha med massor av tjejer i vår grupp förstås!!!
Det är Härligt Maria, och nästa år vill vi ha med massor av tjejer i vår grupp förstås!!!
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 17:54Se till att beställa bord innan
Se till att beställa bord innan
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 20:41Det är ett bra råd David, vi får väl se om vi hittar någon ok krog utmed banan som har öppet och plats åt oss... Annars blir det väl ett längre stopp i Hjo för pastafrossa.
Det är ett bra råd David, vi får väl se om vi hittar någon ok krog utmed banan som har öppet och plats åt oss... Annars blir det väl ett längre stopp i Hjo för pastafrossa.
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 21:39AUDAX precis så ska VR genomföras 🙂
AUDAX precis så ska VR genomföras 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 21:48Daniel: Hade jag bott i Sthlm och haft tid för VR nästa år hade jag inte tvekat en sekund. Nu blir det tyvärr ingen härlig cykeltur runt den stora sjön för mig nästa år (men gärna 2013). 🙂
Daniel: Hade jag bott i Sthlm och haft tid för VR nästa år hade jag inte tvekat en sekund. Nu blir det tyvärr ingen härlig cykeltur runt den stora sjön för mig nästa år (men gärna 2013). 🙂