Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan AUDAX
You need to log in to create posts and topics.

Kommer det finnas nån grupp på halv-vättern ?

Ingen grupp är planerad för halv-vättern i år men det är ju en god ide!

Detta är ju premiär för Vätternrundan AUDAX då detta var en idé jag fick efter Vätternrundan i år som inte kändes så värst kul. Efter en blänkare på audax Stockholms forum visade det

Första Vätternrundan audax genomförd!

En kort resumé kanske? Hur gick rundan och pauserna?

Ok Så här skrev jag loggen:
"Vättern AUDAX i skiftande väder.
Vi startade i strålande sol och intensivt påhejade av en stor publik ut med banan, allt rullade på suveränt och stämningen var hög i gruppen, backarna före Vadstena märktes knappt i det tempo

Härligt!

Men de där stipulerade 22,5 km/, är det rullsnitt eller totalt inklusive alla stopp och pauser?

22,5 är rullsnittet exklusivt planerade pauser inklusivt oplanerade stopp som t.ex. punka eller pinkpauser.

I det här fallet försökte jag kompensera för att vi stod längre i depåerna än vad planerat i horairen. Vilket ledde till 24,1 i rullsnitt. Nu över

Kolla vilken snygg peloton vi höll! 🙂
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b3f5539684694cb19bf89fad68bb7a23.jpg&Size=&share=

Nja, det går ju in en cykel mellan er. Tajtare kan ni väl ligga! ;~)

Det var ju inte så lätt att få till det, alla linslusarna ville ju synas på fotot! sen är ju äldre herrar lite långsammare i reaktionen så det var nog bäst att hålla lite avstånd... 🙂