Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Om man vill köra mot virtuell träningskompis på vättern hur lägger ni in det i klockan 305:an (om det går?)

om du vill köra under tex 10 timmar ställer du väl in den på 30 i snitt fart.

yes..men hur gör man det i klockan..

jaha du tänkte så

Starta ett pass under menyn:
Training->Workouts->Quick
Sen väljer du den typ som passar bäst. Jag skulle nog välja "Time & Speed" eftersom om du sätter en distans så stannar tiden så fort du når den sträckan och du vet inte riktigt hur lång sträckan blir

Om du har VP påslagen så kan du scrolla hastigheten i det fält där VPn visas. Om du vill slippa ställa in något i förväg alltså!

får det inte att funka så här gör jag..går in på träning-pass-snabbt-fart och tid.I tid kolummen skriver jag 10:00:00..I hastighets kolummen skriver jag 30,0...när detta är klart står det 08:34:59 i tid. hastighet är samma ..distans 257,5km NÄR MAN TRYCKE

Det är klockan. Jag får samma sak. Mystiskt.

Jag testade de andra valen och distansen är max 257.7 km. Går inte att ställa in högre.

Det kanske går att skapa ett avancerat pass via datorn och skicka över till klockan som funkar? Mitt Garmin Training Cen

Jag har samma problem med min Edge 705.
Verkar lite "buggig", i ett läge kunde jag inte ange mer
99km på distans först.

Räcker det inte att ha snittfart som ett av fälten i displayen. Över 30km/h = under 10 timmar. Har man ett annat mål är det ju bara att räkna om hastigheten.

Tar det längre än 10 timmar räcker ju ändå inte batteriet hela vägen. 😉

12