Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 14:17Är lite rädd för att köpa begagnad som nybörjare..iochmed att jag inte har koll på komponenter/skick/slitage osv.....dvs en begagnatsäljare kan säga till mig att allt är top of the line och nytt och jag får lita på det han säger eftersom jag inte ser/vet
Är lite rädd för att köpa begagnad som nybörjare..iochmed att jag inte har koll på komponenter/skick/slitage osv.....dvs en begagnatsäljare kan säga till mig att allt är top of the line och nytt och jag får lita på det han säger eftersom jag inte ser/vet
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 15:10En vätternrunda + träningen inför denna sliter inte ut en cykel, inte ens med tiagra componenter.
Nästan alla cyklar håller ett par tusen mil utan några problem ( ganska många vätternrundor)
En vätternrunda + träningen inför denna sliter inte ut en cykel, inte ens med tiagra componenter.
Nästan alla cyklar håller ett par tusen mil utan några problem ( ganska många vätternrundor)
Quote from Lars Mörrby on 30 May 2011, 16:15Beror på - en kompis hade en cykel med Tiagra och bakväxeln föll i smådelar efter 20-30 mil. Det blev så dyrt att reparera att det slutade med att han köpte en ny cykel med 105.
jag är nybörjare, men jag tror det viktigaste är att cykeln är lagom stor fö
Beror på - en kompis hade en cykel med Tiagra och bakväxeln föll i smådelar efter 20-30 mil. Det blev så dyrt att reparera att det slutade med att han köpte en ny cykel med 105.
jag är nybörjare, men jag tror det viktigaste är att cykeln är lagom stor fö
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 20:57Sen är det i vissa fall "lockbetesdelar" där vissa saker är av högre klass än andra. Man köper en "105" cykel som råkar ha en hel del Sora eller Tiagradelar så det gäller att ha ögonen med sig.
Sen är det i vissa fall "lockbetesdelar" där vissa saker är av högre klass än andra. Man köper en "105" cykel som råkar ha en hel del Sora eller Tiagradelar så det gäller att ha ögonen med sig.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:26Hej,
Jag tror att om en växel rasar totalt efter 20-30 mil så har man antingen väldig otur eller så har man använt den på ett väldigt konstigt sätt.
Min uppfattning är att åtminstone ett par trehundra mil håller vilken "skräpväxel" som helst.
Mvh Marcu
Hej,
Jag tror att om en växel rasar totalt efter 20-30 mil så har man antingen väldig otur eller så har man använt den på ett väldigt konstigt sätt.
Min uppfattning är att åtminstone ett par trehundra mil håller vilken "skräpväxel" som helst.
Mvh Marcu
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 15:01Jag tror att man kan knäcka en växel på två meter om man satsar friskt.
Jag tror att man kan knäcka en växel på två meter om man satsar friskt.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 15:05eller bromsar vid fel tillfälle
eller bromsar vid fel tillfälle
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 15:08Jag pratar om att trampa och lira lite med växeln på ett dumt sätt.
Jag pratar om att trampa och lira lite med växeln på ett dumt sätt.