Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVäxjö Challenge HIM - Instäld
You need to log in to create posts and topics.

Välkommen att köra premiären på vår nya triathlontävling över 113 km. Detta kommer att bli en kul utmanning!
Tävlingen arrangeras av 338 Småland triathlon & multisportförening.

Tävlingen går över medeldistans och innehåller följande moment:
•Simning: 1

köra bara sprint under 2012 tror jag men jag hoppas denna tävling kommer tillbaka i 2013. det bli en perfekt avstämning inför vinter träning. IM 2014 är huvudmål.

Nu finns det uppdaterad information på http://www.338smaland.se/content.php?178-VaxjoChallenge113k .

338 småland hälsar dig välkommen till Härliga Växjö.

Väl mött
Lars Ackerot
Ordförande och Tävlingsledare

Åh! Detta hade varit kul!!! Jävla stressfraktur som sätter käppar i hjulet för allt möjligt kul....
Hoppas ni kör igen 2013. Annars får det bli Växjöklassikern igen om ni kör den då.

Lycka till med arrangemanget, Lars!

Louise Växjöklassikern har vi som klubb lagt ner.

Vi satsar på ett välorganiserat arrangemang som kommer att växa med åren. Det är en otroligt snabb och rolig bansträckning som samtidigt är väldigt vacker! men det vet du redan som Växjöbo 🙂

Vilken kul bana! Hade tänkt köra malmö triathlon men får nog ta mig en funderare 🙂

Hur går cyklingen på teleborg?

Cyklingen följer Teleborgsvägen både ut ur stan och sen in igen. Vi kommer att ha trafikvakter i samtliga rondeller och polis kommer att styra trafikflödet vid de 2 trafikljusen.

Vi hoppas att Vais eller någon annan förening/klubb vill hålla liv i Växjö Klassikern.

Då får jag hålla utkik på deras hemsida. Har de tagit den bollen eller är det "bara" en förhoppning?