Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVäxlingar i vintertriathlon
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska testa triathlon för första gången nästa helg (vintertriathlon). Så jag undrar om det finns några bra tips på hur man skall ställa till det på växlingsplatsen.

Man typ checkar in före loppet och placerar ut sina prylar? Hur skall man få själva byt

Det finns nog INGEN som kör vintertriathlon:-D

Fredrik Granlund kan säkert svara...

Vintertriathlon är kanonskoj! 🙂

Förberedelserna är ungefär som på vilken annan triathlon som helst, det är bara grenarna som skiljer.
Ställ upp skor, stavar, skidor (och cykel) så att det går så snabbt som möjligt att växla. All snörning suger mer än

Jag tycker detta med vintertriathlon låter sjukt roligt 😀 Jag är officiellt avundsjuk.....Jag menar, skidor är ju betydligt roligare än simning (H)

Jag kan ju tillägga att mina nuvarande skatepjuck är rejält knöliga att få på sig så mina växlingar i Sjusjöen förra vintern gick långsamt.
Jag måste försöka hitta någon bättre modell till nästa vinter. Tyvärr satt ingen av de modeller jag testade i "höst

Här kommer en rapport från finska mästerskapen i vintertriathlon den 20 april.

Det började med 4 kilometer terränglöpning. Löpningen gick på den bana som jag hade spanat in på förhand. Den trodde jag att var cykelbanan, eftersom det var några som testcyk

Vad kul det lät!