Quote from Guest on 25 September 2011, 17:17Hej alla glada löpare,
Tänkte höra om någon har sprungit Växsjö marathon tidigare, hur är banan och så vidare? Fick inte ut så mycket info via hemsidan och alltid lättare när någon annan har erfarenhet av banan.
Sprang mitt första LL igår och det gick
Hej alla glada löpare,
Tänkte höra om någon har sprungit Växsjö marathon tidigare, hur är banan och så vidare? Fick inte ut så mycket info via hemsidan och alltid lättare när någon annan har erfarenhet av banan.
Sprang mitt första LL igår och det gick
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 17:27Jag har bara sprungit ett marathon, och det var just Växjö. Eftersom banan är nästan helt platt, är den bra att "testa" maran på. Åtta varv kanske skrämmer, och visst var det lite tungt att ge sig ut på 7:e varvet, men å andra sidan är det folk som hejar
Jag har bara sprungit ett marathon, och det var just Växjö. Eftersom banan är nästan helt platt, är den bra att "testa" maran på. Åtta varv kanske skrämmer, och visst var det lite tungt att ge sig ut på 7:e varvet, men å andra sidan är det folk som hejar
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 18:08Tack så mycket för ditt snabba svar. Precis som du skrev är min tanke att prova en marathon för första gången, bara för att se hur det känns och ha som krav att ta mig igenom. Klara jag det på 4 timmar är det helt okej.
Ska springa stockholm marathon 20
Tack så mycket för ditt snabba svar. Precis som du skrev är min tanke att prova en marathon för första gången, bara för att se hur det känns och ha som krav att ta mig igenom. Klara jag det på 4 timmar är det helt okej.
Ska springa stockholm marathon 20
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 18:34Tror nog att Växjö marathon är en av de bästa marorna i Sverige för att testa eller ta pers.
Nästan helt platt, bra tid på året och de "många" varven ska du se som positivt.
Du kan ha egen dricka/mat vid varvningen enkelt att ta av eller byta kläder.
Sen
Tror nog att Växjö marathon är en av de bästa marorna i Sverige för att testa eller ta pers.
Nästan helt platt, bra tid på året och de "många" varven ska du se som positivt.
Du kan ha egen dricka/mat vid varvningen enkelt att ta av eller byta kläder.
Sen
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 20:08På plus-sidan (i mitt tycke) är att Växjö marathon är ett svalt lopp, för jag gillar inte att springa i värme. (Tyvärr har ett strulande knä satt stopp för fler maror, men det gav helt klart mersmak!)
På plus-sidan (i mitt tycke) är att Växjö marathon är ett svalt lopp, för jag gillar inte att springa i värme. (Tyvärr har ett strulande knä satt stopp för fler maror, men det gav helt klart mersmak!)
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 14:26Tack så mycket för era inägg, ska bara hinna vila lite efter LL och få in några långpass. Känns rimligt som att man ska ha sprungit minimum en 3 mils runda innan loppet går.
Vad kör ni själva för upplägg?
Har tränat 3/4 gånger i veckan nu med långpass,
Tack så mycket för era inägg, ska bara hinna vila lite efter LL och få in några långpass. Känns rimligt som att man ska ha sprungit minimum en 3 mils runda innan loppet går.
Vad kör ni själva för upplägg?
Har tränat 3/4 gånger i veckan nu med långpass,