Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är det som kan gör ont ??
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått ett ganska stort problem på senaste.
Det gör hemkt ont främst på ett ganska litet område uppe vid höften typ jag skulle tro att det är någonstans vid lårmuskels början. Smärtan strålar ibland ner i benet.
Dmärtan kommer som starkast när benet

BILD:http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itb2.jpg

Ser man fästet på den här bilden?

Skulle det var muskelfästet som fått sig en omgång??? jag tycker det är konstigt eftersom jag inte direkt har hållt igång som tidigare

Tänkte mer att det är själva senan som blivit lite kort, s.k. löparknä fast jag är långt ifrån säker.

Du kan ju läsa artikeln här: http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
och se om du känner igen dig?

Det var inte mycket som stämde in tyvärr men tack ändå

Hej Sandra.

Att dömma av din träningskalender så skulle jag nog varva ner lite. Du har kört varje dag i flera veckor. Du måste vila också. Även om det inte känns jobbigt.

Du har med stor sannorlikhet övertränat. Bara vila som löser detta.

Förresten glö

Jag tycker det låter lite som det jag hade i somras.
Efter att ha cyklat och sprungit blandat i juni gick jag på semester och då blev det bara en massa springa, mer dessutom första veckan än tidigare.
Fick ont i vänster höft. Lite ont när jag gick men in

Sandra, jag drabbades av piriformis syndrom veckorna innan Stockholm Halvmarathon. Smärtan kom någonstans ifrån sätet och strålade ner i benet och nästan ner i vaden vissa dagar. Även höftregionen var inblandad. Smärtan påminde starkt om ischias-smärtor.

Jag fick känning av det du beskriver ("Tensus"-fästet) framme vid ljumske/höften och drog ner på asfaltsätandet, tog det försiktigt vid nerförsbackar eftersom det frestade på så ömheten kom tillbaka.

Sjukgymnasten rekommenderade att dra ner på tempot någ

Nu har jag inte kollat din träning, men du skriver att du fick ont efter att ha åkt motorcykel (!)

Hm, när man får problem med benen - utan att ens kunna gissa vad man gjort för fel - kan det alltid vara bra att kolla upp höft och ländrygg så att inget h