Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har insett att löpning är en härlig form av motion och mitt mål är väl att springa Göteborgsvarvet 2008. Jag har aldrig sprungit regelbundet förr, utan sysslat med gym, golf, cykling på hobby nivå samt en mängd andra sporter.

Nu springer jag ca 3 ggr

4,5 min/km är i mina ögon en bra tid, jag väger själv 94 kg och är 186 cm och brukar ligga på den tiden när jag är tränad och springer göteborgsvarvet.
För att komma ner på precis under 4 min/km krävs nog fler än tre pass i veckan. Jag är nöjd mer 4,5 min

Hej har kollat di träningskalender o skulle knappast kalla dig för soffpotatis:) Tycker snarare du kanske springer för fort på träning, risken är ju att kroppen tar stryk. Jag tycker gott du kan sänka tempot lite på mängdträningen o sen lägger du in snabb

Jadu, bra fråga. Blir nog runt milen, sedan får jag sänka tempot. Sprang 15km på julafton på 1,09. Jag kommer nog inte kunna lägga mer än 3 dagar/v på löpningen. Ska försöka satsa på golfen 2008. Sedan har man ju ett jobb som kräver sitt och en familj som

Hej Erik,

så du föreslår mer långsamma pass och då längre? Hur långt bör jag springa då? Vilken km tid bör man hålla?

Om man springer 3 ggr/v, hur skulle du lägga upp det då?

Ha det bra

Runt 44 på milen är ordentligt bra så helt klart ingen soffpotatis.
Allting handlar om vad du vill bli bra på, vill du springa milen så fort som möjligt, vill du springa marathon eller kortdistans?

Marathon så behöver du mer långpass i lägre fart men äve

Svårt att säga några exakta sträkor o tider men ska du springa 3 ggr/v tycker jag du ska satsa på ett långpass på helgen då tiden du är ute är viktigare än sträckan. Börja med ca 90 min i lugnt prattempo, det ska kännas skönt att springa. Sen kan du spri

4,5 min/km är jättebra. Det ger en tid på Gbgsvarvet på ca 95 min och då hamnar du i en av de första startgrupperna. Om du tar varvet på sub90 så hamnar du i Elit, 1A eller 1B.

Jag tränar för att klara ett marathon på under 3 h och då kör jag runt 4:30-4

Tackar för alla svar och bra tips. Jag tar åt mig och ska göra mitt bästa.

Råkade ut för en kul grej igår när jag skulle springa med en tjej från jobbet. Vi drog upp till Skatås och hade siktet inne på 8:an (vi ska nämligen springa Sylvesterloppet på nyår). Hon klagade på att hon inte ville springa snabbt, utan i ett tempo som l

12