Quote from Guest on 3 March 2014, 13:53* långpass nära 3h, med klart lägre puls och fart än jag är kapabel till (140 bpm och under)
och
* lång distans, säg 2 till 2.5 h med högre puls (150), 5 slag högre skulle nog vara absolut max för rundan och 10 slag över (160) skulle motsvara pulsen på
* långpass nära 3h, med klart lägre puls och fart än jag är kapabel till (140 bpm och under)
och
* lång distans, säg 2 till 2.5 h med högre puls (150), 5 slag högre skulle nog vara absolut max för rundan och 10 slag över (160) skulle motsvara pulsen på
Quote from Funbeat user on 3 March 2014, 14:03Sluta tänk. Njut i stället.
Sluta tänk. Njut i stället.
Quote from Funbeat user on 3 March 2014, 15:45Jodå, jag njuter av de flesta passen, därav frågan.
Jodå, jag njuter av de flesta passen, därav frågan.
Quote from Funbeat user on 3 March 2014, 18:18Jag skulle nog säga att din långdistans bygger mitokondier bättre, men att långpasset gör det på ett skonsammare sätt för fotleder, knän och höfter. Så att köra båda delarna lite blandat är nog fortfarande det bästa.
Undvik asfalt på långpasset.
Jag skulle nog säga att din långdistans bygger mitokondier bättre, men att långpasset gör det på ett skonsammare sätt för fotleder, knän och höfter. Så att köra båda delarna lite blandat är nog fortfarande det bästa.
Undvik asfalt på långpasset.
Quote from Funbeat user on 3 March 2014, 20:44Tack Niklas, då kör jag på och gör som KG tipsade om, bara ut o njut !
Tack Niklas, då kör jag på och gör som KG tipsade om, bara ut o njut !
Quote from Funbeat user on 4 March 2014, 07:53Om jag läst och fattat rätt. En pulsdifferens på max 10 slag i denna nivå skulle jag kunna säga att det i princip är samma sak om man inte har koll på dagsvilopuls, viloläge mm. LP eller LD, det kan vara samma samma och så olika. Men i princip så påverka
Om jag läst och fattat rätt. En pulsdifferens på max 10 slag i denna nivå skulle jag kunna säga att det i princip är samma sak om man inte har koll på dagsvilopuls, viloläge mm. LP eller LD, det kan vara samma samma och så olika. Men i princip så påverka