Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 16:26Jag har också tänkt på utseendet och tuffheten. Men undrar om man ångrar sig genom att köpa ett hjul som inte är lika bra som ett med en mindre profil.
Jag har också tänkt på utseendet och tuffheten. Men undrar om man ångrar sig genom att köpa ett hjul som inte är lika bra som ett med en mindre profil.
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 16:33Jag hade köpt Corima.
Jag hade köpt Corima.
Quote from Berit Bengtson on 5 February 2011, 17:17Andrew Gustavsson skrev:
> Om man ska tävla i Tempo bör hjulen vara UCI-godkändaStämmer inte alls.
Skall du tävla i linje måste hjulen vara UCI-godkända.
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTkzNg&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NjQxNj
Andrew Gustavsson skrev:
> Om man ska tävla i Tempo bör hjulen vara UCI-godkända
Stämmer inte alls.
Skall du tävla i linje måste hjulen vara UCI-godkända.
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTkzNg&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NjQxNj
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 10:33Jag köpte mig ett par Planet-X 82/101 för £399.
Enligt det jag läste mig till så var detta väldigt prisvärt.
Är ju inga värstinghjul men duger gott och väl.
Nu väntar man bara på att det skall bli vår så att man kan ut och testa dem oxå... 🙂
Jag köpte mig ett par Planet-X 82/101 för £399.
Enligt det jag läste mig till så var detta väldigt prisvärt.
Är ju inga värstinghjul men duger gott och väl.
Nu väntar man bara på att det skall bli vår så att man kan ut och testa dem oxå... 🙂
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:24Å andra sidan är det hjul som kräver tubdäck och inte har bromsytor i metall. Hanteringsmässigt i en helt annan klass än ett par Cosmic Carbone, som är för kanttrådsdäck och har riktiga bromsytor.
Å andra sidan är det hjul som kräver tubdäck och inte har bromsytor i metall. Hanteringsmässigt i en helt annan klass än ett par Cosmic Carbone, som är för kanttrådsdäck och har riktiga bromsytor.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:31Rasmus:
Så du menar att ett par fullcarbon kantrådshjul f ex Zipp 404 2011 är ett sämre hjul för att de har bromsyta i carbon istället för alu?Det får du gärna förklara?
Rasmus:
Så du menar att ett par fullcarbon kantrådshjul f ex Zipp 404 2011 är ett sämre hjul för att de har bromsyta i carbon istället för alu?
Det får du gärna förklara?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 11:31Dubbelt inlägg.
Dubbelt inlägg.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 12:22Att inte ha en riktig bromsyta är, i mitt tycke, rejält dåligt. Men många är nöjda ändå. Sannolikt värderar man olika egenskaper olika högt.
Att inte ha en riktig bromsyta är, i mitt tycke, rejält dåligt. Men många är nöjda ändå. Sannolikt värderar man olika egenskaper olika högt.
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2011, 12:44Jag håller med Rasmus i att en bra och konsekvent bromsförmåga är viktigt.
Men i det här fallet gäller det hjul för tempo, på de allra flesta tempopbanor i Sverige behöver man inte bromsa särskilt ofta.
Ibland tom endast en gång, vid vändpunkten.Dessuto
Jag håller med Rasmus i att en bra och konsekvent bromsförmåga är viktigt.
Men i det här fallet gäller det hjul för tempo, på de allra flesta tempopbanor i Sverige behöver man inte bromsa särskilt ofta.
Ibland tom endast en gång, vid vändpunkten.
Dessuto
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 15:41Skulle kanske nämnt att det inte var direkt tempo utan triathlon jag skulle ha hjulen.
Men, jag kan skriva så här. När man tittar på hjul för tempo/triathlon. Vad är viktigast att titta på då?
/ Marcus
Skulle kanske nämnt att det inte var direkt tempo utan triathlon jag skulle ha hjulen.
Men, jag kan skriva så här. När man tittar på hjul för tempo/triathlon. Vad är viktigast att titta på då?
/ Marcus