Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Ska springa Sthlm HM på lördag och startar kl 15.30. Jag kommer bo på hotell och äter en vanlig frukost. Sen tänkte jag äta en lunch ca 3-4 h innan loppet, men behöver tips på lättsmält mat så jag slipper få ont i magen under loppet. Vad tänker ni ä

När jag sprungit Göteborgsvarvet har jag tagit med mig pastasallad på penne, kycklingfilé, sallad, tomat (torkad om man vill) , oliver...

Inte för svårsmält utan (för mig) OK att äta 2 timmar innan lopp

Jag tar havregrynsgröt till fukost och någon lättare pastarätt till lunch. 20 minuter innan loppet brukar jag ladda med en carboloader men det är nog mest psykologisk effekt 🙂

Lycka till!

Våfflor.

Mat som inte behöver tuggas.

Jag kommer nog att äta en stadig frukost, efter en sovmorgon. Då det verkar bli fint väder kommer jag nog att cykla in till stan i god tid innan tävlingen.. Det tar ca en timme att cykla i lugnt tempo.

Någon lätt lunch vid 13-tiden blir det nog. Troligen

Jag skulle satsa på kyckling/fisk och ris. För mej funkar det bra. Lätt mat som inte är för jobbig för magen. Det viktiga är att äta nåt man vet att man mår bra av!

Ett annat sätt är att sova länge. Äta en vanlig frukost. och sen bara dricka innan loppe

*EDIT: vanlig menar jag den mat du är van vid och vet att magen mår bra av!

Ät som vanligt, kroppen går inte över på extra energi på 21.1km. Äter du mer än vanligt för att ladda blir det bara tyngre för dig själv!

Det bästa du kan göra är att äta vanli

Nu har ju loppet redan varit, hoppas det gick bra för alla! Jag tänker skriva ändå, lite hur jag tänkte när jag sprang 2012.

Jag har extremt känslig mage vad gäller mat innan lopp. Vill jag kunna prestera får jag absolut inte äta någon inom tre timmar fr

Rebecca, det låter intressant med ägg. Jag har en mycket känslig mage, så tränar jag eller tävlar på kvällen, brukar jag vara noga med kosten. Nu ska jag testa ägg, vid nån träning och se hur jag reagerar!