Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad att göra?!?
You need to log in to create posts and topics.

12

Sitter här med lite beslutsångest och skulle vilja ha lite synpunkter från er andra. Saken är den att jag är anmäld till ett lopp i Motala 28/7 10km men ju mer jag springer känner jag att jag hellre är en lång-långsam löpare än kort-snabb om ni förstår va

Jag skulle köra 10km som ett snabbdistanspass om det inte är för tätt mllan loppen. I övrigt skulle jag utgår från schemat här: http://www.marathon.se/news/home_halvmarathon.cfm

Lycka till! 🙂

Pia, jag hade sprungit loppet och sett det som ett träningspass. En del av loppet (4-8 km) kan Du ju göra som ett snabbdistanspass, t ex.

Kortare, snabbare sträckor är väldigt bra träning även under pågående halvmaraträning, som ren konditionsträning och

Det låter som du springer "lite som jag".
Om inte 10K & halvmaran går på samma dag så är det väl bara att köra!? 🙂

Försök du att pressa lite på 10:an och se ut en trevlig halvmara - jag tror absolut att du är redo efter en snabb koll i din kalender. He

jag har ingen aning - men lycka till!

Båda loppen går på samma dag tyvärr och därav problemet. Har kollat efter halvmaror längre fram i höst men antingen ligger de i andra ändan av Sverige eller annars så ligger de för tätt på andra lopp jag ska göra (t ex Tjejvarianten av Lidingö, Glan runt

Hej!

Om loppen ligger på samma dag så skulle jag köra 10 km och spara halvamaran till vad jag förmodar är Göteborgsvarvet. Dels för att få mer träningstid och folkfesten runt varvet gör att du kommer att överaska dig själv resultatmässigt!

För mig räck

Om Lidingö inte var för långt att åka, så kanske St Eriksloppet (Stockholm halvmarathon) inte är för långt att åka heller? Det går 1:a september, Lidingöloppet i slutet av september. Borde gå att kombinera? Ju fler lopp desto roligare! 🙂 Fast det kansk

Jag har kikat på St Eriksloppet men jag har en cykeltävling hemma på 7 mil 2/9 (120 kr vad sägs om det?!? Då har man råd ! Det ÄR nämligen dyrt med många arrangemang tycker jag t ex Vansbro som jag var på förra veckan var det väl...500+ för att simma 30 m

Körde loppet i lördags (10km) och sitter med grym träningsvärk fortfarande eftersom jag gick mer eller mindre för fullt hela loppet för att försöka sätta pers...

Hade tänkt ta det lite lugnare i början iallafall men drogsmed i ett skapligt tempo redan fr

12