Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad behöver man för att bli cykli …
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag bestämt mig efter 2 år famlande i mörkret. Dags att inhandla en racer.

Jag har inte bestämt mig till 100 % vilken det blir, Men jag har kollat in

Orbea AQUA T105. Lägger på 1000 kr och får bättre hjul .

http://www.orbea.com/au-en/bicycles

Pedaler som passar skorna 🙂

Sen om jag ska anmärka på når så är det väl att det var en väldigt tråkig färg! F.ö. har jag Shimano 105 på 3 cyklar och det funkar!

Du bör nog ha däckverktyg med dig, och en vanlig pump (mini). Det är lätt att misslyckas med CO2 varianten, speciellt om man inte har flera patroner med sig...

Den fina cykeln "bör" ej förfulas med en så stor sadelväska dock 😉 även om det kan vara prak

Var verkligen väskan så stor? I vilket fall stämmer det att en riktigt cyklist får plats med väldigt mycket i ryggfickorna

Christer:

Skorna passar utmärkt cykeln. mm, Färgen är lite tråkig. Men den ska finnas i blått också ska fråga om det går och fixas.

Conny:

Aha, Då kanske det är bättre satsa på minipump. Är sadelväskan så stor ?

Man vill ju få plats med extraslang

Niklas, normalt ingår inte pedaler. Du måste välja vilket system du vill ha. Om du inte vill köpa nya skor måste du köpa pedaler som passar med de klotsar som sitter under dina skor eller köpa nya klotsar iofs.

Det var det jag menade.

mm, Jag är med dig.

Men han tar fram pedaler som passar mina skor.

Verkar vara en helt vetenskap och cykla. Hur gör ni cyklister nu när det ligger grus på vägarna köper man en cykel nu vill man ju ta sig en tur.

Ta det lugnt i svängarna och är det alldeles för mycket grus så använd bilvägen istället. Kan även vara en idé att inte köra på de allra lättaste racerdäcken nu när det är grusigt, så minskar du risken för punka.

"Aha, Då kanske det är bättre satsa på minipump. Är sadelväskan så stor ? "

Stor och stor, det är jag som är lite känslig kanske. En small räcker för slang och verktyg men skall du få in dubbla slangar och lite större/fler verktyg blir det nog trångt.
Ko

Klotsarna följer med pedalerna.