Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad behöver man för att bli cykli …
You need to log in to create posts and topics.

Om du ska ha väska under sadeln så satsa på en riktigt liten . Är den för stor finns det risk att den skaver på låren.

Petter:

Men jag gillar verkligen inte köpa nåt som ska stå flera veckor. Men får väll hålla mig inne fast vädret har börjat komma för cykling. Eller ta en tur med bilen och kolla hur gruset ser ut på dom lite större vägarna.

Conny:

Då kanske det bä

"vädret har börjat komma för cykling"

I morse var det minus åtta i Kalmar (och i Kumla också, enligt SMHI). Det är okej att cykla i, men inte på räser.

Simon:

Du behöver inte cykla mitt på morgonen.

Kl 14 så har vi 7 plusgrader. För mig låter det som en okey temp för en runda på cykeln

Jag tycker -8 är helt ok att cykla i på racer, bara det inte är snö eller blankis på vägen. -4 här i morse och en hel del frost på asfalten - fick ta det lugnt helt enkelt och vänta med intervallpassen till eftermiddagen då det tinat.

Jag har med sadelväska i storlek S, det räcker gott och väl för min del med..
Jag får i 1 slang, 1 däckavtagare, 1 multiverktyg och ett litet platt plastfodral med cortisontabletter mot astma och allergianfall om det skulle bli akut. Mer än så känns det

Flaskhållare, två stycken, är absolut bra att ha.

Vilken sköön tråd 🙂
Som någon nämnde med gruset så är krossgruset som ligger kvar i kanter och cykelbanor till midsommar den stora boven till punka, den andra är när man i åt minstone i Sthlm cyklar bakom busskurer så finns det fult med små glasflisor f

Det som framför allt skiljer en Cyklist från en cyklist är:

1) Rakade ben
2) Allt som är vitt på ekipaget (dig själv och cykeln) ska vara vitt, inte oljefläckigt

Annat mer sekundärt verkar redan ha nämnts i den här tråden

Finns en viss tillfredsställelse att åka om cyklister som håller högre nivå på prylar o matchning än man själv har ...