Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 13:06Petter:
Får kolla upp det där när jag inköpt cykeln. Verkar finnas mycket och välja mellan.
Bruse:
En frågan om listan. Vart är cykelhjälmen ?
Sån billig livförsäkring eller är man för töntig om man cyklar i hjälm?
Jag har cyklat dom senaste 10
Petter:
Får kolla upp det där när jag inköpt cykeln. Verkar finnas mycket och välja mellan.
Bruse:
En frågan om listan. Vart är cykelhjälmen ?
Sån billig livförsäkring eller är man för töntig om man cyklar i hjälm?
Jag har cyklat dom senaste 10
Quote from Mattias Ragnehed on 27 March 2013, 13:09Lvg skall det vara = landsvägcykel eller racer om du föredrar det. De däcken du föreslog är riktigt snabba däck. Mer lättrullat blir det och hastigheten beror, som alltid, på hur mycket energi du lägger ned i cyklingen. Hur mycket är svårt att säga.
För m
Lvg skall det vara = landsvägcykel eller racer om du föredrar det. De däcken du föreslog är riktigt snabba däck. Mer lättrullat blir det och hastigheten beror, som alltid, på hur mycket energi du lägger ned i cyklingen. Hur mycket är svårt att säga.
För m
Quote from Rasmus Olsson on 27 March 2013, 14:51Niklas, hjälm står ju som första punkt. Du behöver nog även glasögon.
Niklas, hjälm står ju som första punkt. Du behöver nog även glasögon.
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 15:21Sören:
Ska läsa igenom dom där reglerna. Det får bli ett par nya skor också.
har beställt cykeln nu. Jag bytte ram på den till en svart/blå istället. Det skulle ta 1-2 veckor för att montera om allt. Så har ett par veckor och beställa hem grejer så ma
Sören:
Ska läsa igenom dom där reglerna. Det får bli ett par nya skor också.
har beställt cykeln nu. Jag bytte ram på den till en svart/blå istället. Det skulle ta 1-2 veckor för att montera om allt. Så har ett par veckor och beställa hem grejer så ma
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 18:34Tusenlapp hit eller dit, att ha sin lokala cykelhandlare 40m från dörren när man är oerfaren är värt många tusenlappar, om det är en seriöst duktig handlare.
Om ett år är det karnske ni som är ute och kör söndagsrunderna tillsammans 🙂
Tusenlapp hit eller dit, att ha sin lokala cykelhandlare 40m från dörren när man är oerfaren är värt många tusenlappar, om det är en seriöst duktig handlare.
Om ett år är det karnske ni som är ute och kör söndagsrunderna tillsammans 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 19:29Jag skulle nog säga att lyse går före hjälm, baklyse (helst blinkande) minskar risken för att bli påkörd med upp till 30%, fast det kan vara irriterande om man cyklar i grupp.
Reglerna på den där länken är till 90% till för att brytas eller skratta åt s
Jag skulle nog säga att lyse går före hjälm, baklyse (helst blinkande) minskar risken för att bli påkörd med upp till 30%, fast det kan vara irriterande om man cyklar i grupp.
Reglerna på den där länken är till 90% till för att brytas eller skratta åt s
Quote from Johan Fylke on 27 March 2013, 19:47Jag skulle inte cykla en meter utan hjälm. Förra veckan drog min kompis omkull på en osynlig isfläck. Utan hjälm hade det garanterat inte slutat så bra som det gjorde.
Jag skulle inte cykla en meter utan hjälm. Förra veckan drog min kompis omkull på en osynlig isfläck. Utan hjälm hade det garanterat inte slutat så bra som det gjorde.
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 20:19Hatar blinkande lysen. I innerstaden eller annat ställe med många andra ljus ocheller mycket trafik är de kass. Går varken att se var de befinner sig eller vad de är för något. Håller med om att utan hjälm är livsfarligt. Hjälm är skillnaden mellan skrapr
Hatar blinkande lysen. I innerstaden eller annat ställe med många andra ljus ocheller mycket trafik är de kass. Går varken att se var de befinner sig eller vad de är för något. Håller med om att utan hjälm är livsfarligt. Hjälm är skillnaden mellan skrapr
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 09:45Cykelhjälmar är gjorda för att skydda vid raka stötar mot hjälmen i upp till 20 km/t. De är mao konstruerade för att ge ett skydd om man hamnar i en singelolycka (vurpa) i max den hastigheten.
Det finns även studier som visar att de minskar risken för sk
Cykelhjälmar är gjorda för att skydda vid raka stötar mot hjälmen i upp till 20 km/t. De är mao konstruerade för att ge ett skydd om man hamnar i en singelolycka (vurpa) i max den hastigheten.
Det finns även studier som visar att de minskar risken för sk
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 09:45Patric:
Var så jag tänkte med, Kanske lite dyrt men första cykeln är det skönt och ha cykelhandlaren vid dörren. Nästa cykel så vet man vad man behöver och vill ha lättare och beställa en då på webben.
Petter:
Håller inte med dig. Tycker hjälm går
Patric:
Var så jag tänkte med, Kanske lite dyrt men första cykeln är det skönt och ha cykelhandlaren vid dörren. Nästa cykel så vet man vad man behöver och vill ha lättare och beställa en då på webben.
Petter:
Håller inte med dig. Tycker hjälm går