Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 20:36Jag tycker att det är idiotiskt att cykla utan hjälp, oavett vad ni andra anser för anledningar att inte göra det!!
Mina kusiner förlorade sin pappa i en cykelolycka, han var på väg hem och kom av misstag ut i gruset på vägkanten och åkte ner i diket oc
Jag tycker att det är idiotiskt att cykla utan hjälp, oavett vad ni andra anser för anledningar att inte göra det!!
Mina kusiner förlorade sin pappa i en cykelolycka, han var på väg hem och kom av misstag ut i gruset på vägkanten och åkte ner i diket oc
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 20:55"Nja.. Det mesta tyder ju på att det är bättre att använda hjälm än att låta bli när man cyklar."
Tycker vi stannar vid det.
Har en hjälm på hatthyllan som sprack vid en krasch. 35km/h rakt ner i backen, landning enbart på axel och huvud. Brutet nyckelb
"Nja.. Det mesta tyder ju på att det är bättre att använda hjälm än att låta bli när man cyklar."
Tycker vi stannar vid det.
Har en hjälm på hatthyllan som sprack vid en krasch. 35km/h rakt ner i backen, landning enbart på axel och huvud. Brutet nyckelb
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 21:18Å blinkande framljus är en plåga vi gärna slipper, som bilist är det stört omöjligt att avgöra fart och avstånd till cyklisten, så det är ett köp du kan hoppa Niklas!
Å blinkande framljus är en plåga vi gärna slipper, som bilist är det stört omöjligt att avgöra fart och avstånd till cyklisten, så det är ett köp du kan hoppa Niklas!
Quote from Funbeat user on 29 March 2013, 08:39+1 på Patric
+1 på Patric
Quote from Funbeat user on 29 March 2013, 10:03När jag nyligen köpte min nya cx köpte jag min första cykelhjälm.....skäms lite....
Amanda har givetvis rätt vi bör ha hjälm och köper man en dyrare sitter de rätt skönt.
När jag nyligen köpte min nya cx köpte jag min första cykelhjälm.....skäms lite....
Amanda har givetvis rätt vi bör ha hjälm och köper man en dyrare sitter de rätt skönt.
Quote from Funbeat user on 29 March 2013, 13:08Håkan:
Tackar för länkarna, Den sida har jag inte tittat på tidigare.
Jag tänkte först pröva cykla med mina SPD skor, Men verkar dyrt om jag ska byta till racer skor sen och måste byta pedaler också.
Nej, Jag har inte bytt däck eller hjul. Han skull
Håkan:
Tackar för länkarna, Den sida har jag inte tittat på tidigare.
Jag tänkte först pröva cykla med mina SPD skor, Men verkar dyrt om jag ska byta till racer skor sen och måste byta pedaler också.
Nej, Jag har inte bytt däck eller hjul. Han skull
Quote from Berit Bengtson on 29 March 2013, 15:32Niklas:
Om dina nuv SPD-skor har tillräckligt styv sula så borde de funka bra tillsammans med PD-A530-pedalerna
http://www.bike-discount.de/shop/k418/a5244/pd-a530-pedal.html?mfid=43Passa då på att även köpa däck + slang, enl tidigare inlägg.
Att betal
Niklas:
Om dina nuv SPD-skor har tillräckligt styv sula så borde de funka bra tillsammans med PD-A530-pedalerna
http://www.bike-discount.de/shop/k418/a5244/pd-a530-pedal.html?mfid=43
Passa då på att även köpa däck + slang, enl tidigare inlägg.
Att betal
Quote from Funbeat user on 29 March 2013, 16:08Håller med att det är dyrt för hjulen. Ett par Fulcrum 5 kostar 1700 på Bikebuster just nu, vilket iofs är ett riktigt bra pris.( Har kört Fulcrum 5 på min pendlarcykel några år och de har klarat 95 kg och omild behandling väl.)
http://www.bikebuster.se
Håller med att det är dyrt för hjulen. Ett par Fulcrum 5 kostar 1700 på Bikebuster just nu, vilket iofs är ett riktigt bra pris.( Har kört Fulcrum 5 på min pendlarcykel några år och de har klarat 95 kg och omild behandling väl.)
Quote from Funbeat user on 30 March 2013, 22:32Givetvis menar jag lagliga blinkande bakljus. Anledningen till att det blev lagliga 2008 var just att en dansk studie strax innan visat att risken för att bli påkörd minskar med 30%, även i dagsljus om man har ett.
Givetvis menar jag lagliga blinkande bakljus. Anledningen till att det blev lagliga 2008 var just att en dansk studie strax innan visat att risken för att bli påkörd minskar med 30%, även i dagsljus om man har ett.
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 07:10Om du väger (minst) 65-75kg bör du även gå upp till 25mm däck.
Det förbättrar både komforten och sänker rullmotståndet, det minskar dessutom risken för genomslagspunkor.bara en myt du kan köra på 23mm däck
Om du väger (minst) 65-75kg bör du även gå upp till 25mm däck.
Det förbättrar både komforten och sänker rullmotståndet, det minskar dessutom risken för genomslagspunkor.
bara en myt du kan köra på 23mm däck