Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonvad behövs
You need to log in to create posts and topics.

vad behövs i pryl väg. funkar det att simma cykla och springa med cykelbyxor. eller ska man byta mellan de olika delarna?

Precis vad jag har funderat på... Hur gör ni?

Har funderat på att börja med triathlon. Men funderar mycket på det där med klädsel och övriga prylar.

Det beror på vilken distans man tänker tävla på. Det som man absolut måste ha är

cykel, cykelhjälm, löparskor, shorts o tröja/top

Sen kan det vara bra med
simglasögon, våtdräkt, vattenflaskor, cykelskor, solglasögon, nummerlappsband...

Det går utmärkt

En CE-godkänd hjälm ska väl tilläggas. Våtdräkt är som sagt bra och något på överkroppen till cykel och löpningen. Jag har aldrig bytt om å andra sidan kör jag inte längre distanser än olympisk. Så länge man inte får skavsår i det man cyklar/springer i så

När jag körde IM använde jag en triathlondräkt, den var superb. Hade den under våtdräkten på simningen, sedan bara av med våtdräkten och upp på hojjen (dräkten torkade på 5 min,... max) och efter cyklingen byta skor (och av med handskarna... glömde det fö

Linus hur gör man ifall man behöver pinka eller ännu tyngre grejer? Är det bara att kränga av hela cat-suit:en som gäller då?

Pinka?!?! Det är bara att lätta på trycket det 😉 Varmt å skönt blir det (H)

"Något för överkroppen" ja, är inte bara bra utan det måste alla ha man som kvinna!

Något för överkroppen" ja, är inte bara bra utan det måste alla ha man som kvinna!

där rök min triathlon karriär

För att du vill köra i bar överkropp?