Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det bara jag som känner att man inte får så mycket för pengarna? Om man betalar mellan 600-1000 kronor och det är 300 personer anmälda så hamnar man ju på mellan 180 000 - 300 000 kronor. Vet ju inte riktigt hur det är med skatter men det borde ligga i

Tror att mycket av det man får är m e m immateriellt. Dvs tillstånd, hyra av bilar o släp o lokaler o prylar, material till start/växlingsområde o bana, utrustning till funktionärer, osv. Har du tjogtals med funktionärer, hundratals om det är en stor tävl

sedan en del klubbar kanske lever på vinst på tälvingar. har man bara en tävling om året är det viktig att den gå plus.

Om jag skulle få välja så skulle jag skippa goodiebagar, t-shirtarna, ryggsäckar etc som delar ut gratis för en billigare anmälningsavgift.

Cykelflaskor är det enda av alla gratisprylar som jag har fått användning för men det finns ju ett begränsat behov

Vi mindre klubbar med mindre tävlingar skulle garanterat tjäna mer på om alla medlemmar som lägger en heldag på ideellt arbete skulle jobba en extra dag med annat jobb o skänka pengarna till klubben istället för att offra helgen åt tävlingen ... ingen vid

Jag tror inte att man lägger pengar på goodiebagen iaf, det är nog mer sponsring. En t-shirt eller liknande kan nog ses som marknadsföring och vara värt någon peng som investering för ett annat år.

Men rent generellt tror jag inte att det är några pengar

De flesta tävlingar i Sverige anordnas av idella, icke-vinstdrivande föreningar.
Genom att betala anmälningsavgift ser jag till att den klubben får pengar till sin verksamhet och ett incitament till att hålla en tävling även nästa år.

Vem tycker du Chr

Nja, det är mer att när jag hör folk hylla för fantastiskt arrangemang, så går jag därifrån lite besviken.
Är jag lite bortskämd från tidigare idrotter? Det är inte mycket jag kräver men iaf ett mail ett par dagar innan tävling som berättar hur vart och

" Det är inte mycket jag kräver men iaf ett mail ett par dagar innan tävling som berättar hur vart och när"

jag var med några sprint/motion i år
Nässjö
LammhultCyklisterna i Lammhult
338 KM
LammhultCyklisterna i Växjö
Jönköping Sprint
Kalmar Mini
Karlsha

Så dvs att alla vidhåller att anmälningsavgiften är i proportion med arrangemanget?

Många fina ord:-)
Ahh då kanske det bara är jag som är en gnällspik..