Quote from Guest on 21 April 2014, 22:28Jag var i bra form i augusti, sprang c:a 3 mil i veckan kanske. Sedan september har passen varit ytterst få och nu försöker jag sparka igång maskineriet igen. Det går ju såklart tungt, men jag är lite nyfiken på vad som har tagit mest stryk av min otränin
Jag var i bra form i augusti, sprang c:a 3 mil i veckan kanske. Sedan september har passen varit ytterst få och nu försöker jag sparka igång maskineriet igen. Det går ju såklart tungt, men jag är lite nyfiken på vad som har tagit mest stryk av min otränin
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 22:38Det som försvinner först när man inte tränar är konditionen, som börjar försämras redan efter drygt en vecka - mycket långsamt. Muskulaturen börjar ta stryk först efter cirka en månad, även här med ett flackt frånfall.
Räkna också in detta: även om det i
Det som försvinner först när man inte tränar är konditionen, som börjar försämras redan efter drygt en vecka - mycket långsamt. Muskulaturen börjar ta stryk först efter cirka en månad, även här med ett flackt frånfall.
Räkna också in detta: även om det i
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 22:38Dubbelpost.
Dubbelpost.
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 08:13Jag skulle vilja hävda att det när något helt annat som är det största problemet.
OM du inte tränat på ett halvår och börjar igen så gäller det att börja med skadeförebyggande träning. Det är väldigt lätt att dra på som tidigare (jag har varit där flera
Jag skulle vilja hävda att det när något helt annat som är det största problemet.
OM du inte tränat på ett halvår och börjar igen så gäller det att börja med skadeförebyggande träning. Det är väldigt lätt att dra på som tidigare (jag har varit där flera
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 10:02Enligt vad jag har förstått är det precis som ni säger att musklerna tar längre tid för att försvinna, precis som det tar längre tid att bygga upp dem också efter paus. Det bästa du kan göra är att börja långsamt och kombinera löpning med muskelträning oc
Enligt vad jag har förstått är det precis som ni säger att musklerna tar längre tid för att försvinna, precis som det tar längre tid att bygga upp dem också efter paus. Det bästa du kan göra är att börja långsamt och kombinera löpning med muskelträning oc
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 13:11Mest beror det nog på hur tränad du är: För en tyngdlyftare är det inte flåset som försvinner först, och för en långlöpare är det nog inte överkroppsstyrka. Ju längre din status ligger från vardagsnivån, ju mer kommer du förstås att förlora på långvila
Mest beror det nog på hur tränad du är: För en tyngdlyftare är det inte flåset som försvinner först, och för en långlöpare är det nog inte överkroppsstyrka. Ju längre din status ligger från vardagsnivån, ju mer kommer du förstås att förlora på långvila
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 23:16Ok, så konditionen mår värre än musklerna.
Det där med skaderisk är jag medveten om och gör mitt bästa för att inte dumköra, får se hur det går. Det dumma är väl att det brukar kunna bli en del dumkörning och det brukar gå bra... :-/
Men borde kunna hår
Ok, så konditionen mår värre än musklerna.
Det där med skaderisk är jag medveten om och gör mitt bästa för att inte dumköra, får se hur det går. Det dumma är väl att det brukar kunna bli en del dumkörning och det brukar gå bra... :-/
Men borde kunna hår
Quote from Funbeat user on 4 May 2014, 09:02Körde backintervallpasset igårkväll. Herregud vilket kvitto på oform. Första två gick bra, sen blev det snabbt tyngre och tyngre och de tänkta tio blev sju intervaller och det gick så långsamt så. Återhämtningen fanns liksom inte där.
Jag tar det som pepp
Körde backintervallpasset igårkväll. Herregud vilket kvitto på oform. Första två gick bra, sen blev det snabbt tyngre och tyngre och de tänkta tio blev sju intervaller och det gick så långsamt så. Återhämtningen fanns liksom inte där.
Jag tar det som pepp