Quote from Guest on 28 September 2008, 08:02Igår var jag ute å sprang+prom i 2 timmar (60+60min), efter ca 20 min efter jag kom hem domnade båda händerna bort å blev vita, ca 10 min senare var fingrarna röd och vit randiga för att sen bli till det normala, efter det uppkom ett starkt illamående som
Igår var jag ute å sprang+prom i 2 timmar (60+60min), efter ca 20 min efter jag kom hem domnade båda händerna bort å blev vita, ca 10 min senare var fingrarna röd och vit randiga för att sen bli till det normala, efter det uppkom ett starkt illamående som
Quote from Funbeat user on 28 September 2008, 08:12Lågt blodsocker?
Lågt blodsocker?
Quote from Funbeat user on 28 September 2008, 10:13Ja mkt möjligt för när jag tänker efter var det kanske 4 timmar före (3 grillkorvar med bröd, hm...) jag började springa+prom, å totalt 6 timmar efter den motionen. Jäkligt otäckt att båda händerna domnade bort.
Ja mkt möjligt för när jag tänker efter var det kanske 4 timmar före (3 grillkorvar med bröd, hm...) jag började springa+prom, å totalt 6 timmar efter den motionen. Jäkligt otäckt att båda händerna domnade bort.
Quote from Funbeat user on 28 September 2008, 17:19Håller med david låter som lågt blodsocker, hoppas att de är bättre nu
Håller med david låter som lågt blodsocker, hoppas att de är bättre nu
Quote from Peder Gustavsson on 28 September 2008, 18:47Det kan vara vad som kallar raynauds fenomen, fingrarna blir först vita/blåvita för att efter en stund bli röda och sen helt normala igen. Brukar komma vid tex kyla eller stress. Fenomenet är vanligt hos folk med reumatiska sjukdomar, men är inte helt ova
Det kan vara vad som kallar raynauds fenomen, fingrarna blir först vita/blåvita för att efter en stund bli röda och sen helt normala igen. Brukar komma vid tex kyla eller stress. Fenomenet är vanligt hos folk med reumatiska sjukdomar, men är inte helt ova
Quote from Funbeat user on 28 September 2008, 19:37... där fick jag lära mig nåt nytt.
:o)
... där fick jag lära mig nåt nytt.
:o)
Quote from Funbeat user on 28 September 2008, 19:54jo, men raynaud brukar såvitt jag vet inte följas av "starkt illamående som gick över när jag åt." Jag lutar nog åt lågt socker också, en bubblare kan vara blodtrycksfall.
jo, men raynaud brukar såvitt jag vet inte följas av "starkt illamående som gick över när jag åt." Jag lutar nog åt lågt socker också, en bubblare kan vara blodtrycksfall.
Quote from Karro Larsson on 28 September 2008, 22:09Min farmor har typisk Raynauds fenomen och hennes fingrar blir supervita, nästan ända nere i handen. Hon har dock inga domningar eller så direkt, utan de behöver oftast bara "värmas" upp, så jag tror också på blodsocker. (Ett inlägg med mycket värdelöst v
Min farmor har typisk Raynauds fenomen och hennes fingrar blir supervita, nästan ända nere i handen. Hon har dock inga domningar eller så direkt, utan de behöver oftast bara "värmas" upp, så jag tror också på blodsocker. (Ett inlägg med mycket värdelöst v
Quote from Funbeat user on 29 September 2008, 08:01Bättre nu:D!
Ibland brukar typ ett finger bli vitt men inte som då att båda händerna domnade bort samtidigt och blev vita.
Även pekfingret på höger handbrukar domna bort när jag är ute å springer, men läst här på Fb att det kan vara vätskebrist... Är det
Bättre nu:D!
Ibland brukar typ ett finger bli vitt men inte som då att båda händerna domnade bort samtidigt och blev vita.
Även pekfingret på höger handbrukar domna bort när jag är ute å springer, men läst här på Fb att det kan vara vätskebrist... Är det
Quote from Funbeat user on 11 October 2008, 13:08När jag få blodtrycksfall så svartnar de för ögonen sen ramlar jag rätt in i väggen värre än fylla
När jag få blodtrycksfall så svartnar de för ögonen sen ramlar jag rätt in i väggen värre än fylla