Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad hände?
You need to log in to create posts and topics.

Igår var jag ute å sprang+prom i 2 timmar (60+60min), efter ca 20 min efter jag kom hem domnade båda händerna bort å blev vita, ca 10 min senare var fingrarna röd och vit randiga för att sen bli till det normala, efter det uppkom ett starkt illamående som

Lågt blodsocker?

Ja mkt möjligt för när jag tänker efter var det kanske 4 timmar före (3 grillkorvar med bröd, hm...) jag började springa+prom, å totalt 6 timmar efter den motionen. Jäkligt otäckt att båda händerna domnade bort.

Håller med david låter som lågt blodsocker, hoppas att de är bättre nu

Det kan vara vad som kallar raynauds fenomen, fingrarna blir först vita/blåvita för att efter en stund bli röda och sen helt normala igen. Brukar komma vid tex kyla eller stress. Fenomenet är vanligt hos folk med reumatiska sjukdomar, men är inte helt ova

... där fick jag lära mig nåt nytt.

:o)

jo, men raynaud brukar såvitt jag vet inte följas av "starkt illamående som gick över när jag åt." Jag lutar nog åt lågt socker också, en bubblare kan vara blodtrycksfall.

Min farmor har typisk Raynauds fenomen och hennes fingrar blir supervita, nästan ända nere i handen. Hon har dock inga domningar eller så direkt, utan de behöver oftast bara "värmas" upp, så jag tror också på blodsocker. (Ett inlägg med mycket värdelöst v

Bättre nu:D!
Ibland brukar typ ett finger bli vitt men inte som då att båda händerna domnade bort samtidigt och blev vita.
Även pekfingret på höger handbrukar domna bort när jag är ute å springer, men läst här på Fb att det kan vara vätskebrist... Är det

När jag få blodtrycksfall så svartnar de för ögonen sen ramlar jag rätt in i väggen värre än fylla