Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För några veckor sedan så köpte jag en Garmin Forerunner 305. Jag har en mycket kuperad skogsrunda som jag brukar springa, ofta 2 varv, och omväxlande medsols eller motsols. När jag sprang sist (2 varv motsols, mitt på dagen i vackert väder) så blev de tv

GPS:en kanske tappade en eller flera satelliter och då får klockan svårare att räkna ut positionen och noggrannheten sjunker.

Testa att byta till att spara position varje sekund istället för smart recording. Då kan det vara lättare att se felaktiga punkt

distansskillnaderna beror nog uteslutande på hur de olika programmen filtrerar datapunkterna, dvs vilka data som anses vara okej, vilka används efter justering och vilka som räknas bort helt som felaktiga. Höjdvariationer spelar ingen roll, jag har för

Nu har jag ställt om den så den sparar position varje sekund istället; jag ska testa när jag springer i morn. Men det måste ha varit nåt konstigt med satelliterna eftersom jag har sprungit samma runda flera gånger utan större skillnad, men så plötsligt är

Tänk dock på att om du ställer in den att spara varje sekund så klarar bara klockan att lagra cirka 3.5 timmars träning totalt, så blir fort fullt i klockan.

bild:http://lh3.ggpht.com/raymakerphotos/SPK7p1TNIHI/AAAAAAAAEnw/xlru2HIUsvE/image_thumb%5B19%5D.png?imgmax=800