Quote from Guest on 17 June 2011, 20:19I ungdomen och sporadiskt har jag simmat bröstsimoftast simmat 1000m. Nu var det länge sedan regelbunden simning. Startade med 1100m kändes ok lite segt men det är inte annat att begära. 1 dags vila nästa pass 1500m kändes sjysst jag tog i rätt bra. Men e
I ungdomen och sporadiskt har jag simmat bröstsimoftast simmat 1000m. Nu var det länge sedan regelbunden simning. Startade med 1100m kändes ok lite segt men det är inte annat att begära. 1 dags vila nästa pass 1500m kändes sjysst jag tog i rätt bra. Men e
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 20:29Antagligen! Bröstsim hårt 1500 meter, det är ingen lek. Det finns en anledning varför man på simtävlingar inte simmar längre än 200 meter i vare sig bröstsim, fjäril eller rygg. Frisim är mycket mer effektivt och förbrukar betydligt mindre energi - hm, fö
Antagligen! Bröstsim hårt 1500 meter, det är ingen lek. Det finns en anledning varför man på simtävlingar inte simmar längre än 200 meter i vare sig bröstsim, fjäril eller rygg. Frisim är mycket mer effektivt och förbrukar betydligt mindre energi - hm, fö
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 10:03Jag tränar inför vansbro tjejsim och crawl är jag kass på, ryggsim går snabbare än bröst men tröttar i genjäld mer. Undrar hur jag ska lägga upp träningen och tävlingen. Inför nästa år tänker jag gå crawl kurs men NU är det som gäller. Vad menas med frisi
Jag tränar inför vansbro tjejsim och crawl är jag kass på, ryggsim går snabbare än bröst men tröttar i genjäld mer. Undrar hur jag ska lägga upp träningen och tävlingen. Inför nästa år tänker jag gå crawl kurs men NU är det som gäller. Vad menas med frisi
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 10:39Frisim är som det låter; fritt fram att välja vilken stil som helst. I praktiken väljer de flesta det snabbaste simsättet vilket brukar vara crawl.
Frisim är som det låter; fritt fram att välja vilken stil som helst. I praktiken väljer de flesta det snabbaste simsättet vilket brukar vara crawl.
Quote from Camilla Höög on 18 June 2011, 11:41Jag har alltid kört bröstsim på Vansbro. Funkar alldeles utmärkt. Mest av den anledningen att min crawl är extremt ineffektiv och en ren förlust energimässigt att använda. Jag använder dock crawl när jag ska ta mig förbi andra simmare för det går snabbare
Jag har alltid kört bröstsim på Vansbro. Funkar alldeles utmärkt. Mest av den anledningen att min crawl är extremt ineffektiv och en ren förlust energimässigt att använda. Jag använder dock crawl när jag ska ta mig förbi andra simmare för det går snabbare
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 11:52Om du känner att du blir trött fortare av ryggsim än bröstsim så måste du göra något fel. Ryggsim borde väl vara det mest energieffektiva simsättet, man kan andas när man vill och hur ofta man vill, krävs inte mycket energi för att ta sig framåt, och blir
Om du känner att du blir trött fortare av ryggsim än bröstsim så måste du göra något fel. Ryggsim borde väl vara det mest energieffektiva simsättet, man kan andas när man vill och hur ofta man vill, krävs inte mycket energi för att ta sig framåt, och blir
Quote from Camilla Höög on 18 June 2011, 12:02Det finns 2 typer av ryggsim. En är ryggcrawl och den andra är den jag lärde mig i simskolan som enligt Wikipedia kallas för livräddningsryggsim.
Det finns 2 typer av ryggsim. En är ryggcrawl och den andra är den jag lärde mig i simskolan som enligt Wikipedia kallas för livräddningsryggsim.
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 12:46Jag simmar ryggcrawl då går det betydligt fortare än vid bröstsim. Ok min teknik vid rygg har jag troligen mer att jobba på jämfört med bröst. Det jag kommit fram till i rygg är att inte sprattla så mkt. med benen utan ta i med hela benet. Handisättningen
Jag simmar ryggcrawl då går det betydligt fortare än vid bröstsim. Ok min teknik vid rygg har jag troligen mer att jobba på jämfört med bröst. Det jag kommit fram till i rygg är att inte sprattla så mkt. med benen utan ta i med hela benet. Handisättningen
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 13:44@Ingela: vad händer med din kropp?....
den anpassa sig efter simträning. Jag kan simma varja dag och simma mellan 3000-5000m (om jag hade tid) och inte bli påverkade av detta på det sett du beskriver.
MEN om jag springa 5km en dag och sedan vila en
@Ingela: vad händer med din kropp?....
den anpassa sig efter simträning. Jag kan simma varja dag och simma mellan 3000-5000m (om jag hade tid) och inte bli påverkade av detta på det sett du beskriver.
MEN om jag springa 5km en dag och sedan vila en
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 22:35Tack för fin information. Jag hade hört att 1000m uppströms kunde jämföras med 2000m i bassäng. Nu bara jag längtar tills nästa simtränings pass. på må el. ti först helg jobb
Tack för fin information. Jag hade hört att 1000m uppströms kunde jämföras med 2000m i bassäng. Nu bara jag längtar tills nästa simtränings pass. på må el. ti först helg jobb