Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad har ni för byxor nu när det b …
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu går jag över från tantcykling med gelsadel till cyklocross. Jag får den nästa vecka. Det ska bli så spännande! Men den har naturligtvis ingen gelsadel. Och nu blir det dessutom kallt. Så jag funderar vad jag ska ha på mig om rumpan. Tips?

Cykelbyxor med långa ben.

Kan man ha underställ under?

Absolut. Det kör jag med vintertid.

Har du köpt korta cykelbyxor kan du komplettera dem med benvärmare, det räcker ganska långt ned i temp, iaf ned mot 5+ tycker jag. Ska du cykla i kallare väder så får du nog köpa långa cykelbyxor, lite tjockare än benvärmarna.

Nej. Man har vanliga cykelbyxor undertill och vinterbyxor utan "blöja" utanpå. Det är mest praktiskt. Man klarar sig dock ganska länge med benvärmare som komplement.

Kör som Fredrik säger, med dubbla byxor. Och med underställ som komplement då, när det börjar bli riktigt kallt.

Tack ska ni ha får råd. Då ska jag se vad som finns på Wiggle...kanske värmande överdrag till skorna behövs också? Mina spinningsskor som jag tänkte använda är ju ganska tunna.

Ha aldrig understället under underkläderna (=cykelbyxorna) bara!

Ja skoöverdrag är bra, om inte du kör med vinterskor då. Det gör jag numera.
Kör dock med mountainbike pedaler & skor, så har fått plöja igenom ett antal överdrag, då de alltid går sönder. Kanske är samma problem med lvg skor??

12