Quote from ellen olsson on 22 September 2012, 22:16Bra överdrag håller ganska länge om man är lite försiktig vid av- och påtagning. 🙂
Bra överdrag håller ganska länge om man är lite försiktig vid av- och påtagning. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 08:04kolla efter "thermal" som är den varmare typen av cykelbyxor, lite fodrade och gärna med Bib= då får du även lite extra värme över rygg och axlar;)
kolla efter "thermal" som är den varmare typen av cykelbyxor, lite fodrade och gärna med Bib= då får du även lite extra värme över rygg och axlar;)
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 14:55Vanliga cykelbyxor och långa "thermal" byxor från Endura.
Klarade mig ner till minus 15 i vintras. Lite kall om framsida lår samt ryggslutet.
(18km till jobbet)
Vanliga cykelbyxor och långa "thermal" byxor från Endura.
Klarade mig ner till minus 15 i vintras. Lite kall om framsida lår samt ryggslutet.
(18km till jobbet)
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 16:12Jag har korta cykelbrallor och ett par löpartajts som är vindskyddade på framsidan ner till knäet ovanpå. Det funkar kanon och så slipper man dubbla hängslen.
Jag har korta cykelbrallor och ett par löpartajts som är vindskyddade på framsidan ner till knäet ovanpå. Det funkar kanon och så slipper man dubbla hängslen.
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 20:33Håller med Malin. Cykelbyxor med vanliga vintertights för löpning eller längdskidåkning ovanpå tycker jag fungerar bra.
Håller med Malin. Cykelbyxor med vanliga vintertights för löpning eller längdskidåkning ovanpå tycker jag fungerar bra.
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 20:41Jag har vanliga cykelbyxor, benvärmare om det är verkligen kallt, och skidtajts. Skidtajtsen har vindstopper funktion framme.
Jag har vanliga cykelbyxor, benvärmare om det är verkligen kallt, och skidtajts. Skidtajtsen har vindstopper funktion framme.
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 21:02Eftersom du nämner wiggle kan jag rekommendera DHB-byxor. Jag har fodrade och vindskyddade bibs som är riktigt varma och sköna, och de har padding.
Dessvärre verkar de inte finnas i dammodell av någon anledning, i alla fall inte just nu.
http://www.wi
Eftersom du nämner wiggle kan jag rekommendera DHB-byxor. Jag har fodrade och vindskyddade bibs som är riktigt varma och sköna, och de har padding.
Dessvärre verkar de inte finnas i dammodell av någon anledning, i alla fall inte just nu.
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 10:46För vinterbruk föredrar jag långa cykelbyxor utan padding. Halvlånga cykelbyxor med padding underst, kan vara ett par gamla som man inte vill bära ytterst eftersom de börjar bli lite trasiga, sen underställ vid behov och ytterst de långa cykelbyxorna. Fle
För vinterbruk föredrar jag långa cykelbyxor utan padding. Halvlånga cykelbyxor med padding underst, kan vara ett par gamla som man inte vill bära ytterst eftersom de börjar bli lite trasiga, sen underställ vid behov och ytterst de långa cykelbyxorna. Fle
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 10:52Jag brukar bli kall på baksidan om låren om vintern. Finns det några byxor utan padding med windstopper material även på baksidan?
Jag brukar bli kall på baksidan om låren om vintern. Finns det några byxor utan padding med windstopper material även på baksidan?
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 10:53Endura Windstopper långbrallor o Santini CX pro närmast Gullegumpen.
Endura Windstopper långbrallor o Santini CX pro närmast Gullegumpen.