Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad har ni för byxor nu när det b …
You need to log in to create posts and topics.

12

Bra överdrag håller ganska länge om man är lite försiktig vid av- och påtagning. 🙂

kolla efter "thermal" som är den varmare typen av cykelbyxor, lite fodrade och gärna med Bib= då får du även lite extra värme över rygg och axlar;)

Vanliga cykelbyxor och långa "thermal" byxor från Endura.
Klarade mig ner till minus 15 i vintras. Lite kall om framsida lår samt ryggslutet.
(18km till jobbet)

Jag har korta cykelbrallor och ett par löpartajts som är vindskyddade på framsidan ner till knäet ovanpå. Det funkar kanon och så slipper man dubbla hängslen.

Håller med Malin. Cykelbyxor med vanliga vintertights för löpning eller längdskidåkning ovanpå tycker jag fungerar bra.

Jag har vanliga cykelbyxor, benvärmare om det är verkligen kallt, och skidtajts. Skidtajtsen har vindstopper funktion framme.

Eftersom du nämner wiggle kan jag rekommendera DHB-byxor. Jag har fodrade och vindskyddade bibs som är riktigt varma och sköna, och de har padding.

Dessvärre verkar de inte finnas i dammodell av någon anledning, i alla fall inte just nu.

http://www.wi

För vinterbruk föredrar jag långa cykelbyxor utan padding. Halvlånga cykelbyxor med padding underst, kan vara ett par gamla som man inte vill bära ytterst eftersom de börjar bli lite trasiga, sen underställ vid behov och ytterst de långa cykelbyxorna. Fle

Jag brukar bli kall på baksidan om låren om vintern. Finns det några byxor utan padding med windstopper material även på baksidan?

Endura Windstopper långbrallor o Santini CX pro närmast Gullegumpen.

12