Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVad har ni för SWOLF värde?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Simmade med min Garmin 910 för första gången igår. Tyckte att den funkade kanon och jag har utvärderat passet i datorn. Tyckte det var väldigt smidigt att man får fram ett SWOLF värde!

Nu till min fråga, vad har ni för SWOLF värden och är det någ

Vad är swolf?

Swim golf. Addera antal simtag med tiden på 50m. Summan bör vara under 72 för par.

Jag simmar med min 910 vid de flesta passen. På min display har jag bara 3 fält. Det översta är intervallsträcka, sen totaltid och totalsträcka.

Jag tittar inte mycket på klockan utan mest för att registrera tider och distans. Så jag klickar bara på lap

Lasse: din snitt tid var :53s och du säkert ta 16-18armtag/25 hur fick du 35?!?

Jag räkna bara då och då. Men när jag pressa ner antalet få jag 11-12/25m och simma på :40 så ~64 kan jag men troligen ligger jag närmare till :38 + 34 för 72

Jag har köpt min Garmin för att användas ute i öppet vatten. När man simmar långt och har följebåt, använder jag mig av funktionen som vibrerar, i mitt fall vanligen varje kvart. Jag dricker var 30:e minut och det här är mest för psyket, dvs att ta en kv

SWOLF - gäller på lång bana, eller? Det har stor betydelse då vändningen/frånskjutet sparar mängder med simtag. 16 per längd ger 32 armtag och då är det ju inte så svårt att klara par. Försök att göra det på långbana.

Men Lennart då ska du också simma den 50m på :40s med de 32 armtag för att träffa 72.

jag räknade längder när jag simmade min 1500 i Borås. hade ingenting annat att göra under de dryga 19min. det gick allt från 51-54 armtag. och jag snittade 39s vilka

Så här skriver garmin om SWOLF:

Your SWOLF score is the time in seconds plus the strokes it takes you to complete one pool length. For example 30 seconds plus 25 strokes equals a SWOLF score of 55.

Dvs man får olika SWOLF värden beroende på basängens lä

Mattias, det för för att Garmin inte har fattat. Kopplingen till golf försvinner ju om man inte ser kopplingen till "par". Dessutom räknar garmin bara vartannat tag och får hälften så många.