Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 22:35Det verkar inte fínnas någon slx som passar.
Den här är den enda jag hittar som kan passa 10 delad kasset och 22T
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13621
annars måste jag byta kassett till 9 delad och sedan köpa en framväxel som p
Det verkar inte fínnas någon slx som passar.
Den här är den enda jag hittar som kan passa 10 delad kasset och 22T
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13621
annars måste jag byta kassett till 9 delad och sedan köpa en framväxel som p
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 23:37Du har en blandning av komponeter, Bakväxeln (och växelreglage) tycks vara för 9-delat, framväxel för 8-delat och till det en 10-delad kassett. Är kedjan för 9 eller 10-delat?
Har detta system fungerat bra tidigare? Jag misstänker att du måste byta till 9
Du har en blandning av komponeter, Bakväxeln (och växelreglage) tycks vara för 9-delat, framväxel för 8-delat och till det en 10-delad kassett. Är kedjan för 9 eller 10-delat?
Har detta system fungerat bra tidigare? Jag misstänker att du måste byta till 9
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 07:48Vad är det som inte funkar med din framväxel? Om växlingen bak funkar som det ska så borde det funka med en ny framväxel för 3 delad MTB 31.8 med bottompull eller dualpull.
Ex. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28027
Det som kan str
Vad är det som inte funkar med din framväxel? Om växlingen bak funkar som det ska så borde det funka med en ny framväxel för 3 delad MTB 31.8 med bottompull eller dualpull.
Ex. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28027
Det som kan str
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 19:16Verkar som jag har lite hopplock på cykeln.
Blocket 😉
Tack för alla svar.
STI shimano 105 reglage.
Johan
Verkar som jag har lite hopplock på cykeln.
Blocket 😉
Tack för alla svar.
STI shimano 105 reglage.
Johan
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 19:38Då har du kanske indexering för 10-delat, om det har fungerat med växlingen bak kan du göra så här i stället:
Byt ut det 3-delade vevpartiet mot ett nyare kompakt 2-delat dito, och se till att du har en kedja för 10-delat.
Har du då tur behöver du inte h
Då har du kanske indexering för 10-delat, om det har fungerat med växlingen bak kan du göra så här i stället:
Byt ut det 3-delade vevpartiet mot ett nyare kompakt 2-delat dito, och se till att du har en kedja för 10-delat.
Har du då tur behöver du inte h
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 20:15Ja det är ju en idé, får fundera på om jag verkligen behöver 3-delat vevparti fram. Skall man inte köra i brant terräng så kanske det inte är nödvändigt.
Jo kedjan är för 10- kassett. Framväxeln behöver jag nog inte byta men kedjan kommer ligga an mot v
Ja det är ju en idé, får fundera på om jag verkligen behöver 3-delat vevparti fram. Skall man inte köra i brant terräng så kanske det inte är nödvändigt.
Jo kedjan är för 10- kassett. Framväxeln behöver jag nog inte byta men kedjan kommer ligga an mot v
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 20:27Hur skulle det gå om jag byter främre växelföraren till en för 2-delat vevparti och 10 kassett? Gör det något att det finns 3 lägen på reglaget eller går reglaget att ställa om på något sätt ?
Johan
Hur skulle det gå om jag byter främre växelföraren till en för 2-delat vevparti och 10 kassett? Gör det något att det finns 3 lägen på reglaget eller går reglaget att ställa om på något sätt ?
Johan
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 14:00Du kan bortse från att reglaget har tre lägen. Justera istället stopplägena på kedjeföraren.
Du kan bortse från att reglaget har tre lägen. Justera istället stopplägena på kedjeföraren.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 14:12Jag hade tänkt föreslå det också, men jag var osäker om skruven som ska spärra för det 3:e läget var tillräckligt lång.
Jag hade tänkt föreslå det också, men jag var osäker om skruven som ska spärra för det 3:e läget var tillräckligt lång.