Quote from Guest on 15 September 2009, 14:24Hur kan jag förebereda mig inför cykling på vintern? Jag bor i Sthlm och pendlar 4 mil/dag. Det är alltså i stort sett enbart asfalt och cykelbanor. Jag har en racer (Focus culebro compact) och en hybrid (Nishiki Pro sld). Jag antar att jag får ställa und
Hur kan jag förebereda mig inför cykling på vintern? Jag bor i Sthlm och pendlar 4 mil/dag. Det är alltså i stort sett enbart asfalt och cykelbanor. Jag har en racer (Focus culebro compact) och en hybrid (Nishiki Pro sld). Jag antar att jag får ställa und
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 14:34Jag bodde tidigare i Vännäs utanför Umeå och nyttjade min MTB för vinterträning.
Jag har även jobbat en del i Haninge så jag vet hur det fungerar i Kungliga hufvudstaden med. 😉Dubbdäck är inte fel och finns överkomliga på tex Biltema och vad jag hört s
Jag bodde tidigare i Vännäs utanför Umeå och nyttjade min MTB för vinterträning.
Jag har även jobbat en del i Haninge så jag vet hur det fungerar i Kungliga hufvudstaden med. 😉
Dubbdäck är inte fel och finns överkomliga på tex Biltema och vad jag hört s
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 14:53På mina breddgrader blir det inte många dagar med temp under -5. Kör med cykelbyxor och lösa ben, eventuellt ett par löpartights om det är under nollan. Vill man ha det mysigt kan man ha ett par underställsbyxor mellan dessa lager.
Rejäla sockar i ull, sk
På mina breddgrader blir det inte många dagar med temp under -5. Kör med cykelbyxor och lösa ben, eventuellt ett par löpartights om det är under nollan. Vill man ha det mysigt kan man ha ett par underställsbyxor mellan dessa lager.
Rejäla sockar i ull, sk
Quote from Rasmus Olsson on 15 September 2009, 15:33Vinterdäck är ett måste. Skärmar för att slippa få sprut på skor och rygg.
Vad gäller kläder räcker typ Windstopper, jag tycker re-Tex blir för tätt. Viktigt att hålla sig varm om huvud, händer och fötter. En riktig hjälmmössa som får plats under hjälmen
Vinterdäck är ett måste. Skärmar för att slippa få sprut på skor och rygg.
Vad gäller kläder räcker typ Windstopper, jag tycker re-Tex blir för tätt. Viktigt att hålla sig varm om huvud, händer och fötter. En riktig hjälmmössa som får plats under hjälmen
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 16:01Köp inte Biltemas dubbdäck utan Nokian på Clas Ohlsson istället.
Nokian håller länge och dubben slits inte ned till jul.
Köp inte Biltemas dubbdäck utan Nokian på Clas Ohlsson istället.
Nokian håller länge och dubben slits inte ned till jul.
Quote from Berit Bengtson on 15 September 2009, 16:13Jag håller med David, undvik Biltemas dubbdäck jag har enbart hört dåliga saker om dem.
Men däremot kan man köpa Nokians dubbdäck billigare på Jula än på Clasisjön
Jag håller med David, undvik Biltemas dubbdäck jag har enbart hört dåliga saker om dem.
Men däremot kan man köpa Nokians dubbdäck billigare på Jula än på Clasisjön
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 17:08Oj, vad mycket bra tips! Tack!
Oj, vad mycket bra tips! Tack!
Quote from Rasmus Olsson on 15 September 2009, 18:24Kläder är alltid ett svårt kapitel. Igår tyckte jag det verkade kallt, men oj vad svett jag blev, och inte kunde jag lätta klädseln. Så idag är kortbyxorna tillbaka och kortärmat.
Kläder är alltid ett svårt kapitel. Igår tyckte jag det verkade kallt, men oj vad svett jag blev, och inte kunde jag lätta klädseln. Så idag är kortbyxorna tillbaka och kortärmat.
Quote from Camilla Höög on 15 September 2009, 19:11Känner du att du fryser om fötterna så skaffa bättre skoöverdrag. Fryser du om händerna så skaffa bättre handskar. För halt så skaffar du dubbdäck. Sen är det bara att fortsätta så med varje obehagskänsla.
Vid olika väder så kommer det vara nya saker som
Känner du att du fryser om fötterna så skaffa bättre skoöverdrag. Fryser du om händerna så skaffa bättre handskar. För halt så skaffar du dubbdäck. Sen är det bara att fortsätta så med varje obehagskänsla.
Vid olika väder så kommer det vara nya saker som
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 19:26Jag har kört med Nokian w 106 i snart 10 år. Det är jättebra pendlardäck som är slitstarka, som har ett måttligt rullmotstånd och som finns både i 559 mtb 622 road version (då nåt smalare).
Ett sätt att göra det lite enklare för sig är att bara montera d
Jag har kört med Nokian w 106 i snart 10 år. Det är jättebra pendlardäck som är slitstarka, som har ett måttligt rullmotstånd och som finns både i 559 mtb 622 road version (då nåt smalare).
Ett sätt att göra det lite enklare för sig är att bara montera d