Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad krävs för vintercykling?
You need to log in to create posts and topics.

*ha ha ha*
Tack för den Fredrik.... 😀

Stort tack för allt engagemang och alla svar! Nu längtar jag nästan till vintern 🙂

Bra Titti!
Kom ihåg de där orden mitt i värsta snöyran, när det blåser underifrån, och cykelbanorna är fulla med drivsnö och du är helt ensam på cykelbanorna, för bara du är tuff nog att utmana vädrets makter!

Det ska jag göra. Men vid närmare eftertanke tar jag nog skidorna i så fall, måste ju träna inför Vasaloppet också.

Ett av mina bästa cykelminnen är en morn tur till jobbet en kall vinterdag.
cirka 5 minus , ca 3cm nysnö oplogade och spårfria vägar, mtb och rejäla dubbdäck, månsken och alldeles tyst. jag tänkte så här kan man cykla hur långt som helst(H:)

När jag skul

Får stämma in med Titti som frågeställare för alla da tips även om man kanske kunde tänka sig lite mindre off topic postningar här..

Cyklar 22 -26 km till jobbet med landsväg o stundtals ganska intensivt trafikerad väg på Hisingen. Här är det mest regn,

Ordinär klädsel? Vad innebär det, lågskor och garbadinbyxor?

Lite konstig beskrivning med ordinär kanske, men för att förtydliga det hela lite så var det i mitt fall bestått av följande.

För temp ner till ca +1 så funkar vanliga stumpor, alt knästrumpor, lösbenen med tillhörande cykelbyxor och de vanliga sommarsko

Vad har ni för skor, fötterna är svårast tycker jag.

Är det stor skillnad på neoprenöverdrag till skorna jämfört med "vanliga" regnöverdrag?

Fryst lite om fossingarna när det gått under -5...