Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Inte vet jag om det är någon mer än jag här som gärna springer sträckan längs med Sicklasjön (Nacka), på södra sidan. Den brukar i alla fall vara välbesökt.

Min fundering igår när jag sprang där var: Hur ser folks rundor ut egentligen? Runt sjön? Runt s

Flickvännen bör i Järla Sjö och därför jag också ibland 🙂
Vi brukar springa bort till slussarna vid Fredells och runt Sickla sjö.

Vill man utöka det här finns det en del att välja på:
- Träna för Rogers Bergstävling! Ta dej upp på Hammarbybacken och ne

ejkej, svarade dig just i en annan tråd om asfaltslöpning!

Kul att det är just i de här trakterna du springer. Jag gissar att Peters förslag att bränna uppför Hammarbybacken ett antal gånger inte passar din nystartade löparkarriär så bra just nu.

Därem

Jag har promenerat upp på hammarbybacken några gånger. Betydligt mer ansträngande än att springa på flack mark... Väntar nog med att springa upp på den ja.

Lite folkskygg är jag ju, så jag vill nog inte ha sällskap. Dessutom ska det enligt någon vän var

"Svårt och onaturligt" - ha!
Det är bara riktigt dåliga löpare som inte klarar av att springa riktigt sakta. Sådeså.

A-K, om du och jag EDIT: jag och du skulle springa resp. gå upp för Hammarbybacken skulle vi komma upp samtidigt. Jag likställer "springa" i det här fallet med "röra benen fort". Steglängden närmar sej noll ju brantare det är. Ibland känns det om jag ska

Ejkej, vi ultradistansare tränar på att röra oss långsamt - löpandes eller gåendes. Det vinner man på i längden, bokstavligt talat. Så jag är alltså inte främmande för ditt 9-minuterstempo. Sällskap på löppassen ger en helt annan dimension till tillvaron.

När jag är i Stockholm bor jag i Hammarby Sjöstad, Sickla Allé. Jag brukar springa runt Sicklasjön då. Tycker det är en kanonrunda. Mycket mer kuperat mot vad jag är van vid i mina hemtrakter (Kalmar).
Du kan se mina rundor under "Träningsrundor"
http://w

Mycket mer kuperat?! Det var roligt. Jag måste flytta till Kalmar. Sicklasjön runt är en flack runda för mig ju. När jag tänker efter kan jag väl komma på att det finns några backar, men jag föreställer mig den som flack.

I Kalmar är det plattare än platt 🙂