Quote from Guest on 2 February 2010, 09:59Tjipp tjoho! Idag är det dags för backträning. Skall köra den på löpband och inser att jag inte vet vilken lutning jag ska ha på bandet. Brukar köra med 0,5-1% normalt, och tycker att det funkar relativt bra för att simulera löpning utomhus. Nu vet jag ba
Tjipp tjoho! Idag är det dags för backträning. Skall köra den på löpband och inser att jag inte vet vilken lutning jag ska ha på bandet. Brukar köra med 0,5-1% normalt, och tycker att det funkar relativt bra för att simulera löpning utomhus. Nu vet jag ba
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:09Har ni inga lämpliga förprogrammerade program i löpbandet som du kan roa dig med?
Har ni inga lämpliga förprogrammerade program i löpbandet som du kan roa dig med?
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:23Kontinuerlig backe är roligare på löpband - man blir bara åksjuk av att ändra lutning var trettionde sekund. Förslag:
Värm upp med fem minuter på 1% motlut. Kör sedan fem minuter vardera på 3%, 5% och 7% utan vila mellan, anpassa farten efterhand. Sedan
Kontinuerlig backe är roligare på löpband - man blir bara åksjuk av att ändra lutning var trettionde sekund. Förslag:
Värm upp med fem minuter på 1% motlut. Kör sedan fem minuter vardera på 3%, 5% och 7% utan vila mellan, anpassa farten efterhand. Sedan
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:44Jessie: Nja, inte på dom löpbanden jag stått på. Finns dock två sorter, så det är möjligt att det finns på den andra sorten. Lite trist att komma dit och upptäcka motsatsen dock 😉
Robert: Tack för tipsen! Tänkte att 30 sekundersintervallerna skulle pas
Jessie: Nja, inte på dom löpbanden jag stått på. Finns dock två sorter, så det är möjligt att det finns på den andra sorten. Lite trist att komma dit och upptäcka motsatsen dock 😉
Robert: Tack för tipsen! Tänkte att 30 sekundersintervallerna skulle pas
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 10:47Ok. Knäck dig inte fullständigt bara, det ska finnas krafter kvar på slutet. Jag räknar in backpass på band bland kvalitetspassen och vill ha dem rätt tunga. Känns det för långt eller om du vill ha ett lättare pass så stegra var tredje minut istället för
Ok. Knäck dig inte fullständigt bara, det ska finnas krafter kvar på slutet. Jag räknar in backpass på band bland kvalitetspassen och vill ha dem rätt tunga. Känns det för långt eller om du vill ha ett lättare pass så stegra var tredje minut istället för
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 15:37Jag körde ditt pass Robert, fast med 3 minuter på varje stigning. Sedan 1 minut för varje minskning av motlutet.
Skitkul! Det ska jag köra fler gånger.
Jag körde ditt pass Robert, fast med 3 minuter på varje stigning. Sedan 1 minut för varje minskning av motlutet.
Skitkul! Det ska jag köra fler gånger.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 15:52Haha ja, nästan så jag blev rädd. Benen bara rullade på.
Haha ja, nästan så jag blev rädd. Benen bara rullade på.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 17:39Måste verkligen testa robbans upplägg. Jag brukar börja på 1grad och sen för var hundrade meter öka en grad upp till 10grader och 1km. Sen hela vägen ner igen 🙂
Måste verkligen testa robbans upplägg. Jag brukar börja på 1grad och sen för var hundrade meter öka en grad upp till 10grader och 1km. Sen hela vägen ner igen 🙂
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 18:01Tak for tipset, det må straks prøves!
Tak for tipset, det må straks prøves!