Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningvad prova härnäst
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Har följt denna intressanta diskussionsgrupp en tid 🙂 och tänkte nu själv fråga råd och tips, eftersom jag i söndags hade turen att bli undervattensfilmad med träningskompisens kamera:

Jag orkar simma

Det enda jag kom och tänka på var att armtagen var lite stressade för att vara en avslappnad simning. Försök istället sträcka ut och förlänga armtaget och verkligen trycka fram axeln, och försöka rotera mer i axlarna så att du får riktigt långa drag. På s

spontant tycker jag att du ta för långt tid att andas och då din arm som är under vatten pausa på kl 6.

när du försöka simma snabbt som du gjorde är det inte lätt att sträcka ut mer, men om du kan sakta ner bara lite och sträcka ut som Lovisa säger kan d

Som Ryan skrev känns det lite som att din simning stannar upp när du andas och du får vrida huvudet verkligen långt bak. Videon som föreslagits har bra tips på hur du kan förbättra denna lilla detalj.

Tusen tack för att ni tog er tid att analysera och svara med bra tips! Ska genast imorgon glida lite mera på armen och tänka på att inte stanna upp under andningen. Ja och ta det piano med sparkarna. Tre nya saker att tänka på

Har faktiskt aktivt försök

Tycker du drar lite för djupt. Kanske var du mjukare i skuldra/axel när du var yngre.