Quote from Guest on 20 May 2009, 11:05... tagen mellan 0430 och 0600 imorse, sovandes, och med hjälp av min Garmin FR305?? Tämligen kraftiga hopp i puls!
http://www.swehjo.com/diverse/bilder/puls_090520.jpg
... tagen mellan 0430 och 0600 imorse, sovandes, och med hjälp av min Garmin FR305?? Tämligen kraftiga hopp i puls!
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:15Sköna drömmar ??? 🙂
Sköna drömmar ??? 🙂
Quote from Lars Mörrby on 20 May 2009, 11:17Det är normalt att pulsen varierar när man sover eftersom man växlar mellan olika faser i sovandet. Testa att köra pulsklocka en hel natt så ser du mönstret tydligare. tydliga skillnader mellan djupsömn och de mer aktiva delarna där du drömmer mer.
Det är normalt att pulsen varierar när man sover eftersom man växlar mellan olika faser i sovandet. Testa att köra pulsklocka en hel natt så ser du mönstret tydligare. tydliga skillnader mellan djupsömn och de mer aktiva delarna där du drömmer mer.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:20Kolla gärna på the Ring innan sänggåendet.
Kolla gärna på the Ring innan sänggåendet.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:20Det ser ut som om kylskåpets kompressor kickar igång hemma hos dig var 40:e minut ca.
Det ser ut som om kylskåpets kompressor kickar igång hemma hos dig var 40:e minut ca.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:3435 dippen där i början ser lite rolig ut. Ser precis ut som kroppen kom på att den håller på att hamna i koma och rycker upp sig.
35 dippen där i början ser lite rolig ut. Ser precis ut som kroppen kom på att den håller på att hamna i koma och rycker upp sig.
Quote from Jan Lundquist on 20 May 2009, 13:16Ungefär som din såg min kurva ut också när jag mätte en natt med min FR 405 🙂
Ungefär som din såg min kurva ut också när jag mätte en natt med min FR 405 🙂
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 18:58jag tycket att vissa linjer är lite väl raka... den har nog tappat kontakten en del...
jag tycket att vissa linjer är lite väl raka... den har nog tappat kontakten en del...
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 20:17Jag fortsätter på Börjes linje.
Under en natts sömn (om det nu är på natten man sover) går man igenom fem olika faser av sömn i omgångar. Efter en period av djupsömn kommer man alltid upp i REM-sömn. Denna fas kännetecknas bl.a. av ökad hjärnaktivitet,
Jag fortsätter på Börjes linje.
Under en natts sömn (om det nu är på natten man sover) går man igenom fem olika faser av sömn i omgångar. Efter en period av djupsömn kommer man alltid upp i REM-sömn. Denna fas kännetecknas bl.a. av ökad hjärnaktivitet,
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 23:55Ingen konstig alls med dessa variationer. Om du hade en något bättre upplösning (varje eller varannan sekund) kunde du tydligt se dina olika sömnfaser som beskrivet i inlägget innan. Litet tipps. Räkna ut avståndet mellan dina högpulsfaser det kan hjälpa
Ingen konstig alls med dessa variationer. Om du hade en något bättre upplösning (varje eller varannan sekund) kunde du tydligt se dina olika sömnfaser som beskrivet i inlägget innan. Litet tipps. Räkna ut avståndet mellan dina högpulsfaser det kan hjälpa