Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:19De är ofta svåra att manövrera med små händer-styrka.
De är ofta svåra att manövrera med små händer-styrka.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 20:20BILD:http://www.velopiter.ru/preview/velo/velopiter/2000/merida9143.jpg
Den här cykeln är det. Bilden är nog lite liten... Jäkla skitcykel är det i alla fall. 🙁
Edit: Hittade en större bild.
Edit igen: Efter en närmare titt på cykeln där ute ser jag
BILD:http://www.velopiter.ru/preview/velo/velopiter/2000/merida9143.jpg
Den här cykeln är det. Bilden är nog lite liten... Jäkla skitcykel är det i alla fall. 🙁
Edit: Hittade en större bild.
Edit igen: Efter en närmare titt på cykeln där ute ser jag
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:56Min son på 6,5 år har en Scott Scale JR 20" med Shimano SL-RS35-6 / Revo Shifter reglage till 6 delad Alivio bak. Visst är det något trögt men inte så att han inte kan hantera det. Jag upplever att det enbart är bakväxeln som är något trög, fram funkar de
Min son på 6,5 år har en Scott Scale JR 20" med Shimano SL-RS35-6 / Revo Shifter reglage till 6 delad Alivio bak. Visst är det något trögt men inte så att han inte kan hantera det. Jag upplever att det enbart är bakväxeln som är något trög, fram funkar de
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 23:16Storasyrran har en Scott Contessa Jr 24". Hon har aldrig klagat på att hon inte kan växla. Däremot glömmer hon gärna att hon kan växla fram, vilket gör att hon inte orkar cykla uppför.
Jag kanske bara ska bita mig i tungan och låta lillan ha kvar skitcyke
Storasyrran har en Scott Contessa Jr 24". Hon har aldrig klagat på att hon inte kan växla. Däremot glömmer hon gärna att hon kan växla fram, vilket gör att hon inte orkar cykla uppför.
Jag kanske bara ska bita mig i tungan och låta lillan ha kvar skitcyke
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:34Tråkigt att cykeln funkar så dåligt.
Vridreglage kan fungera mycket bra dock. Min grabb har en Islabike med SRAM vridreglage som han hanterar enkalt och då är han liten för sin ålder (7år).
Beinn 20 Large kör han på. Kan rekommendera Islabikes varmt.
Tråkigt att cykeln funkar så dåligt.
Vridreglage kan fungera mycket bra dock. Min grabb har en Islabike med SRAM vridreglage som han hanterar enkalt och då är han liten för sin ålder (7år).
Beinn 20 Large kör han på. Kan rekommendera Islabikes varmt.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:38Jag har lugnat ner mig och bestämt mig för att hon får cykla på Meridan i sommar. Jag har inte energi nog att börja bråka om det när det handlar om så lite pengar. Jag får ingen ny cykel ändå för de pengarna även om jag får tillbaks allt. Mot hösten när d
Jag har lugnat ner mig och bestämt mig för att hon får cykla på Meridan i sommar. Jag har inte energi nog att börja bråka om det när det handlar om så lite pengar. Jag får ingen ny cykel ändå för de pengarna även om jag får tillbaks allt. Mot hösten när d