Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 19:26Just därför är det bra att börja med en begagnad cykel med hyfsade komponenter. Du får en cykel som funkar bra att cykla på, och som du kan sälja vidare utan att gråta när du vill prova nåt annat. Att cykla på några olika modeller är ju en del av att bli
Just därför är det bra att börja med en begagnad cykel med hyfsade komponenter. Du får en cykel som funkar bra att cykla på, och som du kan sälja vidare utan att gråta när du vill prova nåt annat. Att cykla på några olika modeller är ju en del av att bli
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 23:13Johan, lycka till med vasaloppet!
Valentin: tänk på att Hjul, styre, styrstam, kedja, framväxel och bromsgummin är helt eller nästan nya dessa grejer utgör 2-3 tusen kronor i sig. För ett pris på 4000 kr är valet lätt, jag behåller cykeln som reservdelsb
Johan, lycka till med vasaloppet!
Valentin: tänk på att Hjul, styre, styrstam, kedja, framväxel och bromsgummin är helt eller nästan nya dessa grejer utgör 2-3 tusen kronor i sig. För ett pris på 4000 kr är valet lätt, jag behåller cykeln som reservdelsb
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 08:49Inte en chans du får en ny cykel för 6000 som är lika bra. O dessutom kan du alltid sälja en beg cykel med bra grejer vidare utan större förlust, medan en ny 8000 kr cykel tappar åtskilliga % direkt. Och efter nåt år kan du lägga ytterligare 4000 på ett p
Inte en chans du får en ny cykel för 6000 som är lika bra. O dessutom kan du alltid sälja en beg cykel med bra grejer vidare utan större förlust, medan en ny 8000 kr cykel tappar åtskilliga % direkt. Och efter nåt år kan du lägga ytterligare 4000 på ett p
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 15:44Gick runt hos vår cykelhandlare och kollade på olika racer modeller och fick ett stort " vill ha begär" efter en Bianchi cykel. Minns inte modellnamnet men priset var 19 900 så det får väl vara kvar i "vill ha begäret" Men tusan va läcker den var.....(t+)
Gick runt hos vår cykelhandlare och kollade på olika racer modeller och fick ett stort " vill ha begär" efter en Bianchi cykel. Minns inte modellnamnet men priset var 19 900 så det får väl vara kvar i "vill ha begäret" Men tusan va läcker den var.....(t+)
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:30Såg precis en annons om en fullcarbon hoj bestyckad med Shimano Ultegra SL för strax under 12000 kr inkl frakt till sverige.
Tycker jag är j-a billigt och utan kompromisser.
Såg precis en annons om en fullcarbon hoj bestyckad med Shimano Ultegra SL för strax under 12000 kr inkl frakt till sverige.
Tycker jag är j-a billigt och utan kompromisser.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:37Vad är vitsen med kolfiberram i sig EGENTLIGEN?
För en förstacykel är väl en bra aluram med kolfibergaffel o bra hjul att föredra framför en kolfiberram och inga pengar till bra hjul?
(Säger han som köpte en bättre beg Trek 5200 som första racer 🙂
95
Vad är vitsen med kolfiberram i sig EGENTLIGEN?
För en förstacykel är väl en bra aluram med kolfibergaffel o bra hjul att föredra framför en kolfiberram och inga pengar till bra hjul?
(Säger han som köpte en bättre beg Trek 5200 som första racer 🙂
95
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:50Bättre att lägga en slant extra på en bra ram och uppgradera hjulen senare än en billig ram med bättre hjul.
Bättre att lägga en slant extra på en bra ram och uppgradera hjulen senare än en billig ram med bättre hjul.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:50Fast en kolfiberram är ju snart inte dyrare än en ALU-ram 🙂
Fast en kolfiberram är ju snart inte dyrare än en ALU-ram 🙂
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:52"Vad är vitsen med kolfiberram i sig EGENTLIGEN?"
Enligt mig, ingen alls för en motionär.
Många medelålders-äldre har dock en tjock plånbok, som behöver tunnas ut. 🙂
Efter att jag själv har cyklat på billiga cyklar i eviga tider, slog jag till och kö
"Vad är vitsen med kolfiberram i sig EGENTLIGEN?"
Enligt mig, ingen alls för en motionär.
Många medelålders-äldre har dock en tjock plånbok, som behöver tunnas ut. 🙂
Efter att jag själv har cyklat på billiga cyklar i eviga tider, slog jag till och kö
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 17:30>En liten annan bekvämare sittställning var nog största skillnaden.
Det borde man kunna ställa in på den gamla ramen.
>En liten annan bekvämare sittställning var nog största skillnaden.
Det borde man kunna ställa in på den gamla ramen.