Quote from Guest on 14 August 2012, 21:18Jag kan inte disciplinera mig att springa intervaller.
Jag tycker också att långsamma pass på låg procent av maxpuls känns konsigt.Istället gör jag så här:
Jag har ungefär 8 olika löprutter jag brukar springa.
Kortaste är 4km relativ flack skogstig
2 o
Jag kan inte disciplinera mig att springa intervaller.
Jag tycker också att långsamma pass på låg procent av maxpuls känns konsigt.
Istället gör jag så här:
Jag har ungefär 8 olika löprutter jag brukar springa.
Kortaste är 4km relativ flack skogstig
2 o
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 21:28Inom ett år tror jag det kommer bli tufft att slå dina rekord. Men inför LL så kanske det kan fungera. Risk att du förtar dig dock.
Inom ett år tror jag det kommer bli tufft att slå dina rekord. Men inför LL så kanske det kan fungera. Risk att du förtar dig dock.
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 21:34Jag förtog mig förra året då jag gick ut alldeles för hårt efter flera år utan träning.
Jag ådrog mig en överbelastningsskada i höften och fick avstå löpning i 6 månader.Men jag lärde mig lite på det också. Nu kör jag skadeförebyggande styrketräning 2gg
Jag förtog mig förra året då jag gick ut alldeles för hårt efter flera år utan träning.
Jag ådrog mig en överbelastningsskada i höften och fick avstå löpning i 6 månader.
Men jag lärde mig lite på det också. Nu kör jag skadeförebyggande styrketräning 2gg
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 21:42Om jag bara hade kört två pass i veckan hade jag nog kört som du.
Om jag bara hade kört två pass i veckan hade jag nog kört som du.
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 23:00Jag körde samma modell som dig mitt första år, slutade med avklarad halvmara.
I år satsar jag på Lidingö och har lagt till ett pass med intervaller.Intervallerna passar mig bra men jag är säker på att jag skulle klara mig lika bra med ett annat kvalite
Jag körde samma modell som dig mitt första år, slutade med avklarad halvmara.
I år satsar jag på Lidingö och har lagt till ett pass med intervaller.
Intervallerna passar mig bra men jag är säker på att jag skulle klara mig lika bra med ett annat kvalite
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 23:09Du säger att du tränar för en bra tid på Lidingö. Vad är en bra tid? Ditt program håller nog inte för en alltför bra tid då du sannolikt kommer att "balla ur" den sista milen.
För att hålla hela vägen krävs träning med betydligt längre sträckor. Passa di
Du säger att du tränar för en bra tid på Lidingö. Vad är en bra tid? Ditt program håller nog inte för en alltför bra tid då du sannolikt kommer att "balla ur" den sista milen.
För att hålla hela vägen krävs träning med betydligt längre sträckor. Passa di
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 10:11Gör det som är roligt i första hand
Och lägg till lite annat ibland
Fokusera då på längre pass
Om det blir tråkigt, ta en glass!
Gör det som är roligt i första hand
Och lägg till lite annat ibland
Fokusera då på längre pass
Om det blir tråkigt, ta en glass!
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 22:32Jag vill helst inte springa längre än 2 mil. Eftersom jag springer ganska nära min maximala förmåga, så skulle det kräva flera vilodagar efteråt.
Därför har jag ersatt de riktigt långa passen med mountainbike. Då cyklar jag i regel i 2 timmar. Det blir ju
Jag vill helst inte springa längre än 2 mil. Eftersom jag springer ganska nära min maximala förmåga, så skulle det kräva flera vilodagar efteråt.
Därför har jag ersatt de riktigt långa passen med mountainbike. Då cyklar jag i regel i 2 timmar. Det blir ju
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 20:15>försöker alltid slå mitt personrekord på någon runda
Inte i fråga om längd, uppenbarligen... 🙂
>försöker alltid slå mitt personrekord på någon runda
Inte i fråga om längd, uppenbarligen... 🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 23:43Skulle tro att det är en ganska bra väg att gå om man försöker bli skadad så snabbt man kan. Springer man altlid på gränsen av sin förmåga belastas också kroppen därefter (knän, senor, muskler osv).
Skulle tro att det är en ganska bra väg att gå om man försöker bli skadad så snabbt man kan. Springer man altlid på gränsen av sin förmåga belastas också kroppen därefter (knän, senor, muskler osv).