Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Köpt nya skor- HEMSKA att springa i, som tur är på affär med nöjd kund garanti........de talade om löparkänsla.......denna sko har bra löparkänsla blabla.....det känns som spånplattor på fötterna, tunga steg och helt plötsligt smärta både här och där....

Skor har ingen känsla. Det är löparen som känner. Möjligen sitter löpkänslan i kombinationen löpare och skor, eller i löpare och bara fötter. Det är en individuell upplevelse.

Vissa skor kan framkalla lust att springa hos vissa personer. Vilka skor som gör det beror på vem som tar på sig dem.

En del skor upplevs som lättsprugna av somliga, medan andra tycker det är rena rama pjäxorna. Upplevelsen är individuell.

Det heter som sagt "löpkänsla" - och är givetvis individuellt, troligen beror det på hur man springer (löpsteget) om man tycker skorna är sköna eller inte.

Det jag kallar "löpkänsla" är hur bra kontakt jag har med underlaget och hur väl jag kan känna in det jag springer på. För mig innebär det ofta, men inte alltid, tunnare och lättare skor där känslan är att det inte känns som att jag har några skor på mig.

Det med "löpkänsla" är mest skitsnack, men det jag kallar "löpkänsla" är oftast bakfull, barfota & bajsnödig.
Fast ibland kan det bli snygg, snabb och skitnödig.

eller skitnördig!

Håller med Henrik P.

Precis som "runners high" så kommer du märka vad "bra löpkänsla" är när du stöter på den.

Christer, i så fall får jag nog börja med triathlon..

Just do it!

12