Quote from Guest on 26 July 2010, 14:54Hej!
Nu tänkte jag komma igång med löpningen. Min plan är att börja i måttlig mängd, dvs 5 minuter åt gången, för att sedan öka med 2-3 minuter per vecka. När jag är ute tänker jag däremot springa allt vad jag kan så att jag nästan spyr när jag kommit i
Hej!
Nu tänkte jag komma igång med löpningen. Min plan är att börja i måttlig mängd, dvs 5 minuter åt gången, för att sedan öka med 2-3 minuter per vecka. När jag är ute tänker jag däremot springa allt vad jag kan så att jag nästan spyr när jag kommit i
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 15:04Benhinneproblem, knävärk, muskelbristningar
Benhinneproblem, knävärk, muskelbristningar
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 15:10Jag förstår inte.
Jag förstår inte.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 15:11Stressfrakturer på tibia och fibula = minst sex veckor frånvaro från löpning, med endast vattenjogging och överkroppsträning som alternativträning under rehabperioden. Skjuts till och från affären för att handla mat, rullstol till toaletten. Ingen belastn
Stressfrakturer på tibia och fibula = minst sex veckor frånvaro från löpning, med endast vattenjogging och överkroppsträning som alternativträning under rehabperioden. Skjuts till och från affären för att handla mat, rullstol till toaletten. Ingen belastn
Quote from Pernilla Liljegren on 26 July 2010, 15:16Bristningar i magsäckens övre del och magsyrerelaterade besvär.
Bristningar i magsäckens övre del och magsyrerelaterade besvär.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:00Ok, ett mer seriöst svar då även om jag håller med övriga som har kommenterat. Att köra fem minuter så fort du bara orkar som uppbyggnad är rent idiotiskt, du behöver en aerob bas att stå på innan du börjar träna anaerobt och det kan du bara få genom att
Ok, ett mer seriöst svar då även om jag håller med övriga som har kommenterat. Att köra fem minuter så fort du bara orkar som uppbyggnad är rent idiotiskt, du behöver en aerob bas att stå på innan du börjar träna anaerobt och det kan du bara få genom att
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:15Eftersom jag har haft ett uppehåll från joggingen i ca 1,5 år så tänker jag att lungorna samt hjärtat ändå sätter stop överbelastning, dvs det går inte så fort trots att det är jobbigt. Och när jag ökar längden på mina pass kommer tempot och därmed belast
Eftersom jag har haft ett uppehåll från joggingen i ca 1,5 år så tänker jag att lungorna samt hjärtat ändå sätter stop överbelastning, dvs det går inte så fort trots att det är jobbigt. Och när jag ökar längden på mina pass kommer tempot och därmed belast
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:52Själv har jag ett par gånger fått tillbaka mina benhinneproblem när jag spurtat till bussen. Jag har varit återställd, och så springer man allt vad man har några meter och så är det kört. Akta.
Själv har jag ett par gånger fått tillbaka mina benhinneproblem när jag spurtat till bussen. Jag har varit återställd, och så springer man allt vad man har några meter och så är det kört. Akta.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:19Hastighet har inget med skaderisken att göra, i alla fall inte den absoluta hastigheten. Det som spelar roll är belastning relativt din förmåga som avgör om du blir skadad eller inte. Det bästa du kan göra nu är att glömma att du någonsin sprungit förut o
Hastighet har inget med skaderisken att göra, i alla fall inte den absoluta hastigheten. Det som spelar roll är belastning relativt din förmåga som avgör om du blir skadad eller inte. Det bästa du kan göra nu är att glömma att du någonsin sprungit förut o
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:34Du kommer överbelasta ditt immunsystem om du kör max varje pass, vilket kommer att leda till skador och sjukdomar. Speciellt om du inte har nån grundkondition att utgå ifrån. Tänk såhär istället: först uthållighet, sedan snabbhet.
Du kommer överbelasta ditt immunsystem om du kör max varje pass, vilket kommer att leda till skador och sjukdomar. Speciellt om du inte har nån grundkondition att utgå ifrån. Tänk såhär istället: först uthållighet, sedan snabbhet.