Quote from Guest on 27 October 2010, 15:15Idag när jag var ute och sprang knäppte det plötsligt till i ena vaden och efter det gick det inte att fortsätta springa. Att sträcka ut vaden gör vansinnigt ont så jag måste gå med korta steg med det ena benet. Det syns ingen svullnad på benet, men jag k
Idag när jag var ute och sprang knäppte det plötsligt till i ena vaden och efter det gick det inte att fortsätta springa. Att sträcka ut vaden gör vansinnigt ont så jag måste gå med korta steg med det ena benet. Det syns ingen svullnad på benet, men jag k
Quote from Funbeat user on 27 October 2010, 15:25Tycker det låter som en muskelbristning jag. Cykla funkar säkert alldeles utmärkt. Gå till en sjukgymnast kanske och få lite behandling, själv upplevde jag att både ultraljuds- och laserbehandling förkortade läktiden för mig. Sen var det helt ok att forts
Tycker det låter som en muskelbristning jag. Cykla funkar säkert alldeles utmärkt. Gå till en sjukgymnast kanske och få lite behandling, själv upplevde jag att både ultraljuds- och laserbehandling förkortade läktiden för mig. Sen var det helt ok att forts
Quote from Funbeat user on 27 October 2010, 15:31Jag har haft liknande problem och fått följande diagnos:
Vissa löpare som tror sig ha fått en sträckning/bristning/blödning i vadmuskulaturen – kan ha fått en partiell eller total ruptur (bristning) plantarissenan. Det rör sig om en bristning i en lång tu
Jag har haft liknande problem och fått följande diagnos:
Vissa löpare som tror sig ha fått en sträckning/bristning/blödning i vadmuskulaturen – kan ha fått en partiell eller total ruptur (bristning) plantarissenan. Det rör sig om en bristning i en lång tu
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 00:36Goggla "gubbvad" på FB och du får ta del av många liknande historier, tips mm.
Liten gubbvadsordlista: (vila, excentriska tåhävningar, cykla går bra, magnesium, försiktig stegring, styrka, ...)Man får perspektiv på löpning; jag har tidigare inte varit
Goggla "gubbvad" på FB och du får ta del av många liknande historier, tips mm.
Liten gubbvadsordlista: (vila, excentriska tåhävningar, cykla går bra, magnesium, försiktig stegring, styrka, ...)
Man får perspektiv på löpning; jag har tidigare inte varit
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 09:49Instämmer! Gubbvad var ordet. Är gubbe själv och ahr varit tvungen att vila veckovis i flera omgångar det senaste halvåret på grund av just denna skada. Jag har dock aldrig hört en så utförlig förklaring som den Tomas Eriksson lämnade.
Instämmer! Gubbvad var ordet. Är gubbe själv och ahr varit tvungen att vila veckovis i flera omgångar det senaste halvåret på grund av just denna skada. Jag har dock aldrig hört en så utförlig förklaring som den Tomas Eriksson lämnade.
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 10:11Välkommen till verkligheten. Här var det ytterligare en gubbe. Jag har nästan uteslutande känt av besvären då jag sprungit längre pass på asfalt. Obehaget har gett sig till känna efter ca 6-7 km. I kuperad terräng har jag kunnat ösa på en del oftast utan
Välkommen till verkligheten. Här var det ytterligare en gubbe. Jag har nästan uteslutande känt av besvären då jag sprungit längre pass på asfalt. Obehaget har gett sig till känna efter ca 6-7 km. I kuperad terräng har jag kunnat ösa på en del oftast utan
Quote from Funbeat user on 28 October 2010, 13:31Hårda elaka verklighet... :@ Att man ska behöva se sig själv som gubbe vid nyss fyllda 32... tragiskt. Jag har sett ett par trådar med detta ämne, men har snabbt klickat mig vidare och blundat för att det kunde vara mitt öde.
Nu dagen efter skadetillfäl
Hårda elaka verklighet... :@ Att man ska behöva se sig själv som gubbe vid nyss fyllda 32... tragiskt. Jag har sett ett par trådar med detta ämne, men har snabbt klickat mig vidare och blundat för att det kunde vara mitt öde.
Nu dagen efter skadetillfäl