Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Garmin Forerunner 910XT har jag och är väldigt nöjd med. Den har fyra lägen - sim/cykel/löpning/längdskidor. Den räknar armtag och sträcka vid simning, men pulsmätaren fungerar ej i vattnet. Däremot har Polar en klocka som pulsmätaren går även i vatten (

Jag använder 910XT och den är super. eftersom allt sitter i ett. Lätt att koppla ihop med en watt mätare och sen att få allt på en och samma graf är väldigt behändigt för att kunna analysera efteråt.

Under tävling så sneglar jag bara som hastigast på klo

Vid träning Garmin 310.
Ibland vid tävling, en gammal Polar från 2004.

Tack för intressanta svar. Garmin står med som ett klart alternativ.
Jimmy: Håller med om att fullt ös vid tävling - det är till träning i första hand som intressan

Hur är det med kadens mätning - Finns det på 910XT?

Det finns en far/kadenssensor att köpa som tillbehör.

Finns flera. Till min cykel är den inbyggd i ramen.

Jag har köpt mig en liten kadenssensor till varje cykel. Sedan parar man ihop kadenssensorn med klockan. Funkar fint!

Finns särskilt armband till 310xt (kanske finns till 910:an också?) så att man koppla loss klockan och sätta den i en hållare på cykeln.

Om det primärt är pulsdata man vill ha från simningen så finns ju Suuntos Memory belt som lagrar pulsen direkt i bältet. Bältet funkar sedan med Suuntos pulsklockor (tex T6d) och det finns flera olika sensorer att koppla till, som GPS, kadensmätare för cy

Polar RCX 5. Och är mycket nöjd med den. Jämfört med min cykeldator Garmin Edge 500 så får jag ut mycket mer puls- och träningsinformation av min Polar. Garmin däremot är bättre när det gäller att skapa träningsrundor och ta med dem ut i Edgen. Misstänker

Rcx5 Är riktigt grym, med den kan man välja vilka gadgets man vill ha. Exempel så vill jag inte ha gps på löpningen för den är för oprecis, där kör jag fotpod då får jag veta stegfrekvens och steglängd oxå(kan vara kul att se vad som händer när man blir t