Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 10:58Garmin Forerunner 910XT har jag och är väldigt nöjd med. Den har fyra lägen - sim/cykel/löpning/längdskidor. Den räknar armtag och sträcka vid simning, men pulsmätaren fungerar ej i vattnet. Däremot har Polar en klocka som pulsmätaren går även i vatten (
Garmin Forerunner 910XT har jag och är väldigt nöjd med. Den har fyra lägen - sim/cykel/löpning/längdskidor. Den räknar armtag och sträcka vid simning, men pulsmätaren fungerar ej i vattnet. Däremot har Polar en klocka som pulsmätaren går även i vatten (
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 11:28Jag använder 910XT och den är super. eftersom allt sitter i ett. Lätt att koppla ihop med en watt mätare och sen att få allt på en och samma graf är väldigt behändigt för att kunna analysera efteråt.
Under tävling så sneglar jag bara som hastigast på klo
Jag använder 910XT och den är super. eftersom allt sitter i ett. Lätt att koppla ihop med en watt mätare och sen att få allt på en och samma graf är väldigt behändigt för att kunna analysera efteråt.
Under tävling så sneglar jag bara som hastigast på klo
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 12:15Vid träning Garmin 310.
Ibland vid tävling, en gammal Polar från 2004.
Vid träning Garmin 310.
Ibland vid tävling, en gammal Polar från 2004.
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 13:08Tack för intressanta svar. Garmin står med som ett klart alternativ.
Jimmy: Håller med om att fullt ös vid tävling - det är till träning i första hand som intressanHur är det med kadens mätning - Finns det på 910XT?
Tack för intressanta svar. Garmin står med som ett klart alternativ.
Jimmy: Håller med om att fullt ös vid tävling - det är till träning i första hand som intressan
Hur är det med kadens mätning - Finns det på 910XT?
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 13:13Det finns en far/kadenssensor att köpa som tillbehör.
Det finns en far/kadenssensor att köpa som tillbehör.
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 13:22Finns flera. Till min cykel är den inbyggd i ramen.
Finns flera. Till min cykel är den inbyggd i ramen.
Quote from Funbeat user on 27 June 2012, 14:39Jag har köpt mig en liten kadenssensor till varje cykel. Sedan parar man ihop kadenssensorn med klockan. Funkar fint!
Finns särskilt armband till 310xt (kanske finns till 910:an också?) så att man koppla loss klockan och sätta den i en hållare på cykeln.
Jag har köpt mig en liten kadenssensor till varje cykel. Sedan parar man ihop kadenssensorn med klockan. Funkar fint!
Finns särskilt armband till 310xt (kanske finns till 910:an också?) så att man koppla loss klockan och sätta den i en hållare på cykeln.
Quote from Lars Mörrby on 28 June 2012, 08:30Om det primärt är pulsdata man vill ha från simningen så finns ju Suuntos Memory belt som lagrar pulsen direkt i bältet. Bältet funkar sedan med Suuntos pulsklockor (tex T6d) och det finns flera olika sensorer att koppla till, som GPS, kadensmätare för cy
Om det primärt är pulsdata man vill ha från simningen så finns ju Suuntos Memory belt som lagrar pulsen direkt i bältet. Bältet funkar sedan med Suuntos pulsklockor (tex T6d) och det finns flera olika sensorer att koppla till, som GPS, kadensmätare för cy
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 19:54Polar RCX 5. Och är mycket nöjd med den. Jämfört med min cykeldator Garmin Edge 500 så får jag ut mycket mer puls- och träningsinformation av min Polar. Garmin däremot är bättre när det gäller att skapa träningsrundor och ta med dem ut i Edgen. Misstänker
Polar RCX 5. Och är mycket nöjd med den. Jämfört med min cykeldator Garmin Edge 500 så får jag ut mycket mer puls- och träningsinformation av min Polar. Garmin däremot är bättre när det gäller att skapa träningsrundor och ta med dem ut i Edgen. Misstänker
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 21:25Rcx5 Är riktigt grym, med den kan man välja vilka gadgets man vill ha. Exempel så vill jag inte ha gps på löpningen för den är för oprecis, där kör jag fotpod då får jag veta stegfrekvens och steglängd oxå(kan vara kul att se vad som händer när man blir t
Rcx5 Är riktigt grym, med den kan man välja vilka gadgets man vill ha. Exempel så vill jag inte ha gps på löpningen för den är för oprecis, där kör jag fotpod då får jag veta stegfrekvens och steglängd oxå(kan vara kul att se vad som händer när man blir t