Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 10:59Väger dom lika mycket som det står i texten, runt 1900gr paret så borde väl dom billiga varianten av cosmic carbon vara ett bra alternativ.
Väger dom lika mycket som det står i texten, runt 1900gr paret så borde väl dom billiga varianten av cosmic carbon vara ett bra alternativ.
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 11:03eller Corima.
eller Corima.
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 11:57Återstår att se vad dom (Flo alltså) har för leveranstider framöver när dom kommit igång. Jag tycker dom ser högintressanta ut, inte minst med den nya rundare profilen.
Själv räknar jag med köp av aerohjul tidigast någon gång senare i sommar då jag precis
Återstår att se vad dom (Flo alltså) har för leveranstider framöver när dom kommit igång. Jag tycker dom ser högintressanta ut, inte minst med den nya rundare profilen.
Själv räknar jag med köp av aerohjul tidigast någon gång senare i sommar då jag precis
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 12:42Är inne på samma spår att fixa ett par nya hjul till min racer.
Kör Vättern samt Triathlon. Att sätta på ett par högprofilhjul för triathlon är inga problem men är det en bra/dålig idé att köra med 60 mm hjul till Vättern och andra klunglopp?
Flo hade b
Är inne på samma spår att fixa ett par nya hjul till min racer.
Kör Vättern samt Triathlon. Att sätta på ett par högprofilhjul för triathlon är inga problem men är det en bra/dålig idé att köra med 60 mm hjul till Vättern och andra klunglopp?
Flo hade b
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 12:50Helt OK att köra högprofil på t ex Vättern, men det märks inte så mycket i klunga.
Helt OK att köra högprofil på t ex Vättern, men det märks inte så mycket i klunga.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 14:49är det en bra/dålig idé att köra med 60 mm hjul till Vättern och andra klunglopp
Beror lite på var i klungan du tänker ligga och hur det blåser. Förra året, 2011, skulle jag inte vilja ha dem, 60mm. Detta då det blåste lite ner mot Jönköping. Inte så kul
är det en bra/dålig idé att köra med 60 mm hjul till Vättern och andra klunglopp
Beror lite på var i klungan du tänker ligga och hur det blåser. Förra året, 2011, skulle jag inte vilja ha dem, 60mm. Detta då det blåste lite ner mot Jönköping. Inte så kul
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 15:14Körde på 60 mm förra året och tyckte inte det var något problem. Tycker iofs att det aldrig är något problem med vind, men å andra sidan bor jag ju inte i Belgien eller Holland, så jag har väl aldrig cyklat i riktiga förhållanden. Min vikt på strax över 8
Körde på 60 mm förra året och tyckte inte det var något problem. Tycker iofs att det aldrig är något problem med vind, men å andra sidan bor jag ju inte i Belgien eller Holland, så jag har väl aldrig cyklat i riktiga förhållanden. Min vikt på strax över 8
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 15:15Det räcker med sidvind i Soliga Södern!
Det räcker med sidvind i Soliga Södern!
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 18:48Till linje cykel rekommenderar jag bontrager x.lite hjul innehåller välkänt dt-swiss lager och rullar lätt och fint. har själv kört med sådana i 6 år. tempo bontrager aelus 3d som enligt aerodynamiska tabeller spöar alla konkurrenter.
Till linje cykel rekommenderar jag bontrager x.lite hjul innehåller välkänt dt-swiss lager och rullar lätt och fint. har själv kört med sådana i 6 år. tempo bontrager aelus 3d som enligt aerodynamiska tabeller spöar alla konkurrenter.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 19:33Satte nyligen på dt swiss rrc46 på min hoj.... otrolig skillnad framförallt i komfort jmf med mina Sram AL30 race.... och 46mm känns som en bra kompromisshöjd som passar överallt. 1100g paret är inte heller tråkigt..
Grymt trevliga hjul, dock inte vidare
Satte nyligen på dt swiss rrc46 på min hoj.... otrolig skillnad framförallt i komfort jmf med mina Sram AL30 race.... och 46mm känns som en bra kompromisshöjd som passar överallt. 1100g paret är inte heller tråkigt..
Grymt trevliga hjul, dock inte vidare